Пошуки роботи варто починати зі складання резюме. Резюме – це важливий спосіб повідомити про себе майбутньому роботодавцю, а ваш військовий досвід може підсилити наявний цивільний та підкреслити сильні сторони, які ви здобули під час служби.

Для складання резюме необхідно орієнтуватися, як зрозуміло описати свій військовий досвід так, щоб це було зрозуміло цивільній людині. Наведені нижче поради допоможуть в цьому.

Найперше - після імені і прізвища та контактів додайте кілька речень про себе. Наприклад: "Ветеран/-ка російсько-української війни, маю 1,5 років військової служби. Займав/-ла різні посади у взводі зв’язку. Маю ґрунтовні знання із забезпечення телефонного, мультимедійного, документального зв’язку та передавання даних».

Обов’язково опишіть свій досвід роботи: вкажіть структуру, в якій служили (ЗСУ/НГУ/ДПСУ тощо), посаду й обов'язки. Зазначати номер частини, ранг посади або конкретний підрозділ не потрібно.

Оскільки сутність не всіх військових посад може бути зрозумілою для цивільних роботодавців, варто підкріпити їх описом обов'язків, зробивши це простими і зрозумілими для цивільної особи словами. Як підказку, можете для цього використовувати опис зі статуту. Описувати свої обов'язки найкраще через дію. Наприклад, здійснював/-ла, керував/-ла, вдосконалив/-ла, лагодив/-ла, виконував/-ла тощо. Якщо  доводилося виконувати конфіденційні обов'язки – слід їх опустити. Дуже корисно орієнтуватися на опис вакансії, на яку претендуєте: це допоможе зрозуміти, що саме вказувати з вашого досвіду, якщо він відповідає запиту роботодавця. Для прикладу:

  • контролював/-ла технічний стан і обслуговування засобів зв’язку,
  • забезпечував/-ла готовність до роботи резервних засобів зв’язку,
  • працював/-ла з документацією, звітував/-ла про виконану роботу,
  • керував/-ла групою з 3-4 радіотелеграфістів (радіотелефоністів), контролював/-ла їхню готовність і виконання завдань,
  • організовував/-ла та контролював/-ла технічне обслуговування, регулювання обладнання,
  • забезпечував/-ла підрозділ засобами зв’язку, відповідав/-ла за їхню справність
  • моніторив/-ла якість передачі сигналів між точками зв'язку,
  • організовував/-ла роботу з інженерного облаштування робочих місць фахівців,
  • працював/-ла зі звітністю й обліком.

Важливо також описати найсильніші професійні вміння, компетенції. Зазвичай їх не так багато – це те, що стосується безпосередніх обов'язків за спеціальністю: робота з технікою, управління особовим складом, робота з документацією тощо. На цьому етапі також потрібно перекладати з військової мови на цивільну: простими й зрозумілими словами. Наприклад: забезпечення радіозв’язку, вміння швидко приймати та обробляти багато інформації, координація роботи невеликого колективу, забезпечення своєчасного прийому сигналів, обміну інформацією у підрозділі, організація і проведення навчання особового складу, кризовий менеджмент, знання правил і техніки обслуговування засобів зв’язку.

Далі вкажіть свої м’які навички - якості, що проявляються в роботі: лідерство, комунікативність, гнучкість за стресових обставин тощо. Військова служба надзвичайно посилює м’які навички – їх неодмінно варто вказати у резюме. Якщо маєте досвід впровадження, керування процесами під час служби – ця навичка є цінною перевагою в цивільній роботі.

Найкраще на цьому етапі уникати шаблонних фраз, які можна знайти у кожному резюме, як-от стресостійкість, відповідальність, пунктуальність. Краще розкрити, чому ти відповідальний/-а або стресостійкий/-а. Можеш коротко розповісти про ситуацію, в якій проявилася ця навичка. Наприклад, “умію налаштувати інтернет-зв'язок в умовах блекауту”, “маю навички забезпечення  готовності засобів зв'язку до дії в кризових ситуаціях” тощо.

По закінченню буде корисно показати своє резюме кар’єрним консультантам/радникам, зокрема, фахівцям служби зайнятості. Ви отримаєте відгук про те, чи зрозумілим є ваше резюме, та підказки, щоб скоригувати незрозумілі цивільній людині формулювання тощо.