23.08.2019 | 11:49

З метою аналізу підсумків роботи Черкаської обласної служби зайнятості за 7 місяців 2019 року та визначення пріоритетних завдань діяльності служби до кінця поточного року, 22 серпня відбулася нарада директорів базових центрів зайнятості та філій обласного центру зайнятості. Нарада проходила під головуванням директора Черкаського обласного центру зайнятості Григорія Дендемарченка та за участю керівництва ОЦЗ.

У своєму виступі Григорій Дендемарченко проаналізував результати діяльності служби зайнятості, визначив шляхи реалізації основних завдань в роботі, окреслив пріоритетні напрями центрів та філій ОЦЗ в сучасних умовах і на перспективу. Він наголосив, що в поточному році на ринку праці Черкащини збільшилася кількість зайнятого населення на 9,4 тис. осіб, зріс рівень зайнятості населення з 56,0 % до 57,7 %, зросла заробітна плата на 15 % до 9,1 тис. грн., скоротилася кількість безробітного населення на 1,9 тис. осіб до 55,5 тис. осіб та скоротився рівень безробіття населення з 10,4 % до 9,9 %.

Аналізуючи підсумки роботи, керівник служби зайнятості Черкащини також підкреслив, що протягом 7 місяців поточного року, у порівнянні з відповідним періодом 2018 року, збільшилася кількість роботодавців, які співпрацюють з обласною службою зайнятості на 1,9 % до 5,6 тис., зросла кількість вакансій на 2,6 % до 26,7 тис. одиниць, зменшилося навантаження на зареєстрованому ринку праці, послугами користувались 35,4 тис. безробітних, що на 5,4 % менше ніж у відповідному періоді.

«На сьогодні робота у центрах зайнятості та філіях ОЦЗ спрямована на створення соціальної сервісної служби для клієнтів: роботодавцям – це якісний та швидкий добір кваліфікованих працівників, безробітним та шукачам роботи – сервісна підтримка сприяння їх зайнятості та розвитку професійної кар’єри. Основним пріоритетом у роботі служби зайнятості є клієнтоорієнтований підхід та рекрутингові засади, водночас забезпечується широка доступність послуг, зокрема, шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій, активізовано надання профорієнтаційних послуг молоді», - відзначив Григорій Дендемарченко.

Він наголосив, що в червні поточного року наказом Міністерства соціальної політики України затверджено Положення про Державну службу зайнятості, яким передбачено основні завдання, принципи та права служби. Відповідно до Положення головною державною установою у централізованій системі державних установ Служби визначено Державний центр зайнятості, який виконує повноваження безпосередньо та через регіональні центри зайнятості, а також через їхні філії, базові центри зайнятості.

Окрему увагу директор звернув на впроваджений з 1 серпня 2019 року в роботу служби інститут консультанта роботодавця. Пілотним регіоном для відпрацювання нової технології обслуговування роботодавців виступає Дніпропетровщина. Він відзначив, що інститут консультанта роботодавця є другим етапом стратегічного розвитку сервісів державної служби зайнятості. Першим етапом було впровадження з початку року інституту кар’єрного радника. Основна мета новацій полягає у розширенні підходів до надання послуг роботодавцям з урахуванням специфіки підприємницької активності регіону, особливостей розвитку регіонального ринку праці та загального балансу між попитом і пропозицією робочої сили.

Окремо Григорій Дендемарченко зупинився на «Стратегії розвитку служби зайнятості на 2019-2022 роки», над розробкою якої наразі працює Державний центр зайнятості.

Детально про актуальні питання надання послуг клієнтам служби зайнятості в сучасних умовах поінформувала заступник директора обласного центру зайнятості Марина Сорокіна. Вона наголосила, що основною метою запроваджених нових підходів є підвищення ефективності індивідуалізованого надання послуг, запровадження стратегії активізації клієнтів на основі принципів взаємних обов’язків і прискорення переходу осіб, які шукають роботу, до стабільної зайнятості. Звертаючись до присутніх Марина Сорокіна зазначила, що кожен кар’єрний радник, реєстратор повинен усвідомлювати, з якою метою він скеровує пошукача на той чи інший захід, а також повинен більше уваги приділяти індивідуальній роботі з кожним клієнтом.

«До служби зайнятості звертаються різні категорії незайнятого населення – одні мають значний досвід роботи, інші лише закінчили навчальний заклад, у частини, незважаючи на достатній досвід роботи, професія чи спеціальність втратили актуальність. Тому, щоб досягнути головної мети – якнайшвидшого їх працевлаштування, потрібно забезпечити індивідуальний підхід до кожної людини з урахуванням досвіду роботи, потенціалу, а також рівня мотивації до працевлаштування. Тобто комусь потрібно пройти професійне навчання, профдіагностику, а комусь достатньо запропонувати вакансії для подальшого працевлаштування»,- наголосила Марина Сорокіна.

Детально про послуги служби зайнятості у сприянні працевлаштуванню, основні аспекти співпраці з роботодавцями, організацію матеріально-технічного забезпечення та запобігання корупції у службі зайнятості обговорили керівники профільних відділів обласного центру зайнятості. Окрема увага була зосереджена на питаннях порядку оформлення договірної документації та ведення ефективної інформаційно-роз’яснювальної роботи.

На завершення підсумкової наради для всіх учасників кандидат психологічних наук, викладач Черкаського національного університету Наталія Шавровська провела навчальний тренінг «Клієнт-центрований підхід, як умова ефективної роботи служби зайнятості». Усі присутні в черговий раз переконалися, що саме людяність, гуманізм та цінність людини як індивідуума – є основними критеріями у житті та щоденній роботі представників служби зайнятості.

Відділ інформаційної роботи ОЦЗ