Сучасний ринок праці потребує впровадження нових підходів для повернення шукачів роботи, включаючи і вразливі верстви населення, до активної зайнятості. Починаючи з січня 2018 року службою зайнятості запроваджено процедуру соціального супроводу безробітних осіб за підходом кейс-менеджмент. Про реалізацію нових технологій профілювання на Черкащині, профорієнтаційну роботу та реорганізацію служби зайнятості йшлося в прямому ефірі радіопрограми на обласному дротовому радіо «Рось» Філії ПАТ «НСТУ» «Черкаська регіональна дирекція». Фахові відповіді на питання журналістів у радіостудії надали заступник директора Черкаського обласного центру зайнятості Марина Сорокіна та начальник відділу організації профорієнтації ОЦЗ Алла Баранцова. У розмові також взяла участь черкащанка колишня безробітна Людмила Буднік.
«В сучасних умовах служба зайнятості розвивається як сервісна установа із запровадженням нових підходів в роботі з клієнтами. Застосування профілювання зареєстрованих безробітних передбачає визначення наявного потенціалу та рівня мотивації до праці кожного клієнта служби зайнятості, який отримав статус безробітного, що вже на початкових етапах дозволить виявити осіб з високим ризиком тривалого безробіття та запропонувати послуги, що прискорять їх працевлаштування. Однією з таких послуг і є соціальний супровід при працевлаштуванні за підходом кейс-менеджменту», - наголосила Марина Сорокіна.
Індивідуальна робота за підходом кейс-менеджмент передбачає тісну взаємодію фахівця служби зайнятості з безробітною особою, під час якої відбувається оцінка ситуації, розробляється індивідуальний план роботи, надається допомога у розв’язані особистих та соціальних проблем, які заважають працевлаштуванню, шляхом залучення інших організацій та фахівців до надання необхідних послуг. Вона звернула увагу, що основним завданням кейс-менеджменту є забезпечення підтримки і надання безробітним, які відносяться до вразливих на ринку праці груп населення, в процесі їх працевлаштування для підвищення конкурентноздатності шляхом – розвитку необхідних навичок пошуку роботи, підготовки резюме, проходження співбесіди, закріплення на робочому місці, сприяння доступу до допоміжних та підтримуючих зайнятість послуг.
Водночас заступник директора обласної служби зайнятості наголосила, що на цей час на Черкащині завершилися реформаційні процеси служби зайнятості, в результаті чого 20 базових центрів зайнятості реорганізовано у відповідні філії, які приєднано до Черкаського обласного центру зайнятості; Черкаський, Уманський міські та Смілянський міськрайонний центри зайнятості залишилися юридичними особами. «У новоутворених філіях робота спрямована на створення соціальної сервісної служби для клієнтів: роботодавцям – це якісний та швидкий добір кваліфікованих працівників, безробітним та шукачам роботи – сервісна підтримка сприяння їх зайнятості та розвитку професійної кар’єри. Основним пріоритетом у роботі служби зайнятості є клієнтоорієнтований підхід та рекрутингові засади, водночас забезпечується широка доступність послуг, зокрема, шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій, активізовано надання профорієнтаційних послуг молоді», - відзначила Марина Сорокіна.
До уваги слухачів заступник директора також розповіла про впроваджені нові підходи в діяльності служби. Зокрема, звернула увагу на функціонування нових сервісів «Електрона черга для безробітних», «Електронний кабінет роботодавця» та «Електронний кабінет шукача роботи».
Для подолання дисбалансу на ринку праці служба зайнятості велику увагу приділяє профорієнтаційній роботі, особливо серед молоді. Питання щодо проведення профорієнтаційної роботи на Черкащині розкрила начальник відділу організації профорієнтації ОЦЗ Алла Баранцова. Окрему увагу вона звернула на те, що серед основних сучасних розробок в роботі служби зайнятості є функціонування Платформи з профорієнтації та розвитку кар’єри, сервіс якої знаходиться на офіційному веб-сайті Державної служби зайнятості, яка створена з метою надання послуг з профорієнтації у дистанційному режимі.
Також Алла Баранцова відзначила, що в практиці роботи служби зайнятості широкого застосування набуло використання відеорезюме пошукачів роботи, відеовакансії від роботодавців та презентації роботодавців, які розміщені на офіційних сторінках інтернет-ресурсів Черкаського обласного центру зайнятості. Вона повідомила, що у разі виникнення труднощів під час пошуку роботи, зокрема при складанні резюме, можна звертатися за допомогою до фахівців служби зайнятості.
«З метою попередження молодіжного безробіття служба зайнятості створила Всеукраїнський кадровий резерв, що собою являє технологію швидкого пошуку і підбору кадрів на запити роботодавця. Ця технологія також передбачає он-лайн профорієнтацію та професійну діагностику, а також дистанційне навчання потенційних працівників необхідним навичкам, що є затребуваними для будь-якої професії. З метою реалізації цього проекту створено банк резюме, відеорезюме випускників навчальних закладів та банк актуальних вакансій», - прокоментувала Алла Баранцова. Профорієнтаційна робота з учнівською молоддю на сьогодні являється пріоритетним напрямком роботи служби зайнятості. Тому фахівці з профорієнтації прикладають максимум зусиль, акумулюють весь свій творчий потенціал у наданні професійної допомоги школярам та випускникам.
З метою надання допомоги безробітним під час пошуку роботи фахівцями обласної служби зайнятості проводяться семінари з техніки пошуку роботи, на яких розкриваються питання пошуку джерел вакансій, складання резюме, підготовки до співбесіди з роботодавцем. Всі інші заходи організовуються із використанням інтерактивних методів. Для більш поглибленої індивідуальної роботи з клієнтом застосовується клубна форма роботи, де в тренінговій формі фахівці допомагають побудувати шлях до вдалого працевлаштування.
Про шлях до працевлаштування за сприяння обласної служби зайнятості розповіла черкащанка колишня безробітна Людмила Буднік. Маючи професійно-технічну освіту продавця продовольчих товарів восени 2017 року жінка звернулася за допомогою у пошуку роботи до Черкаського міського центру зайнятості. Фахівці центру враховуючи складнощі зі здоров’ям індивідуально підійшли до потреб та побажань клієнта та запропонували їй відповідну роботу в період пошуку постійного робочого місця для надання допомоги жінці залучалися соціальні партнери. На сьогодні Людмила працює контролером-касиром в міському комунальному підприємстві «Дирекція парків», задоволена своєю роботою та допомогою фахівців, які супроводжують жінку після її працевлаштування.
Відділ організаційно-інформаційної роботи та архівної справи ОЦЗ