Молодій людині не легко зорієнтуватися у великій кількості професій, зрозуміти їх зміст, вимоги, об’єктивно оцінити свої можливості, інтереси, а також з’ясувати, чи є попит на спеціалістів за тією чи іншою професією на ринку праці.
Фахівці Лисянської районної філії Черкаського обласного центру зайнятості активно працюють у напрямку профорієнтації школярів, проводячи різноманітні заходи, безпосередньо в навчальних закладах Лисянщини.
Так, нещодавно, на виконання Програми Державної служби зайнятості щодо професійної орієнтації на 2017-2020 роки, фахівцем з профорієнтації Олексієм Михайловим були проведені профорієнтаційні уроки для 25 учнів 9-го класу та 16 учнів 11-го класу Лисянської загальноосвітньої школи № 2, а також для 31 учня Лисянського навчально-виховного комплексу «загальноосвітньої школи I-III ступенів № 1 гімназія».
Школярі отримали роз’яснення про поняття «професія» і «спеціальність», розглянули схему класифікації професій за Є.О. Клімовим. Діти дізнались, що всі професії можна поділити на 5 типів: «людина-техніка», «людина-людина», «людина-природа», «людина знакова система» та «людина-художній образ». Олексій Михайлов показав взаємодію складових вибору професії у вигляді схеми «Хочу-Можу-Треба»: «Хочу» – це те, що цікавить тебе у професії, «Можу» – це твої здібності, можливості та стан здоров’я, «Треба» – попит на обрану професію в регіоні.
Також під час профорієнтаційних уроків учні дізналися про послуги, які надає служба зайнятості випускникам шкіл та молоді, можливість проходження профдіагностичного тестування, за допомогою якого можна визначити схильність особи до певного типу професій відповідно до власних знань, умінь та навичок.
Разом з тим, школярів обох Лисянських шкіл запросили на заняття до клубу «Моя професія», який розпочав свою роботу в районній філії Черкаського обласного центру зайнятості з перших днів вересня. Юнаки та дівчата в ігровій формі виконували роль керівника і працівника, навчалися працювати в команді, самостійно вирішувати поставлені перед ними завдання та проявляти свій креатив.
«Головне завдання профорієнтаційної роботи – професійна просвіта, допомога учнівській молоді в оцінці своїх здібностей до різних видів трудової діяльності в сфері суспільного виробництва, надання конкретних рекомендацій про вибір професії й можливих шляхів оволодіння нею. Саме профорієнтаційні заходи стимулюють школярів свідомо підійти до вибору майбутнього фаху», - впевнений директор Лисянської районної філії ОЦЗ Володимир Висотенко.
Лисянська районна філія ОЦЗ