Про підсумки роботи у 2018 році та плани на найближчу перспективу, йшлося, під час прес-заходу в редакції обласної газети «Нова доба». Ситуацію із зайнятістю черкащан та актуальні питання щодо процедури оформлення закордонних паспортів розглянули спільно представники обласної служби зайнятості та Управління державної міграційної служби України в Черкаській області. Від служби зайнятості питання коментувала заступник директора Черкаського обласного центру зайнятості Марина Сорокіна.
Аналізуючи результати діяльності обласної служби зайнятості протягом поточного року заступник директора наголосила, що сьогодні на Черкащині після завершення реформаційних процесів функціонує 3 базові центри зайнятості та 20 філій обласного центру зайнятості. У новоутворених філіях та центрах робота спрямована на створення соціальної сервісної служби для клієнтів: роботодавцям – це якісний та швидкий добір кваліфікованих працівників, безробітним та шукачам роботи – сервісна підтримка сприяння їх зайнятості та розвитку професійної кар’єри.
«Серед новацій, які втілені в роботу служби зайнятості цьогоріч – є створення нового веб-сайту Державної служби зайнятості під назвою «Єдине соціальне середовище зайнятості», користуючись яким пошукач і роботодавець можуть здійснювати пошук роботи та потенційних працівників по всій Україні в режимі он-лайн, використовуючи електронні кабінети», - наголосила Марина Сорокіна.
Окрему увагу вона також звернула на функціонування нових електронних сервісів – «Електронний кабінет роботодавця» та «Електронний кабінет шукача роботи». Зокрема, Марина Сорокіна детально розповіла про сервіс для роботодавця, за допомогою якого можна переглянути актуальність реквізитів свого підприємства, що містяться у базі служби зайнятості, стан укомплектування заявлених вакансій, кількість направлень службою зайнятості претендентів на роботу, здійснити добір працівників шляхом перегляду резюме тощо. У свою чергу шукач роботи, як зареєстрований безробітний, у персональному кабінеті має можливість створити власне резюме, здійснити підбір роботи, ознайомитись з інформацією про тимчасову зайнятість, дізнатись про можливість професійного навчання. Крім того, власник кабінету може переглядати дані про заплановані та фактичні відвідування служби зайнятості, дізнатися про заходи, які заплановані та записатися на ті з них, що зацікавили, отримати інформацію щодо нарахувань та виплат допомоги по безробіттю.
Також Марина Сорокіна відзначила, що вже як рік діє сервіс «Електронна черга» для пошукачів роботи, за допомогою якого кожен бажаючий може самостійно, не витрачаючи зайвого часу, записатись на індивідуальний прийом до фахівця будь-якої філії та центру зайнятості України. На цей час можливостями електронної черги скористалося понад 3,2 тис. громадян.
За словами заступника директора, використовуючи нові технічні розробки служби зайнятості є можливість здійснювати проведення он-лайн співбесід як з роботодавцями, так і з пошукачами роботи. Ця послуга швидка, зручна та корисна, як для безробітного, так і для роботодавця, оскільки за сприяння фахівців служби зайнятості роботодавець може напряму поспілкуватися з потенційним працівником, який, у свою чергу, має змогу в ході переговорів з’ясувати всі питання щодо майбутнього працевлаштування. Таких заходів в он-лайн режимі проведено більше 1,7 тис. за участю понад 1 тис. роботодавців.
Серед нового, що було впроваджено в діяльності служби зайнятості, є функціонування Платформи з профорієнтації та розвитку кар’єри, розробленої з метою надання послуг з профорієнтації у дистанційному режимі. Марина Сорокіна відзначила, що використовуючи он-лайн-сервіс «МОЯ ПРОФЕСІЯ: консультаційна мережа» можна пройти тестування у он-лайн форматі без відвідування служби зайнятості, щодо вибору або зміни професії, вибору майбутнього напряму професійного навчання, визначення схильності до підприємницької діяльності, оцінки власних здібностей та саморозвитку.
Широкого застосування набуває профілювання зареєстрованих безробітних та соціальний супровід при працевлаштуванні і після працевлаштування за підходом кейс-менеджмент. «Завдяки створенню службою зайнятості умов для пошуку роботи, розширенню активних заходів сприяння зайнятості та підвищенню їхньої якості, з кожним роком ефективність надання соціальних послуг зростає, підвищується рівень працевлаштування, зокрема після закінчення професійного навчання або підвищення кваліфікації безробітних, скорочується період укомплектування вакансій, зменшується тривалість безробіття. Служба зайнятості завжди прагне до вдосконалення своєї роботи. Цього року в її діяльність запроваджено соціальні послуги нового покоління, що передбачають адресний підхід, виходячи з індивідуальних потреб, вимог та можливостей шукачів роботи і роботодавців. Завдяки цьому у 2018 році забезпечено роботою понад 37 тис. громадян та укомплектовано кваліфікованими фахівцями понад 35,5 тис. вакансій, заявлених роботодавцями», - підкреслила в ході розмови Марина Сорокіна.
За її словами велика увага приділяється підвищенню конкурентоздатності безробітних на ринку праці. Зокрема, професійне навчання у 2018 році пройшли понад 7 тис. безробітних. Організація такого навчання під конкретні замовлення роботодавців сприяє якнайшвидшому працевлаштуванню. Понад 98 % безробітних після його закінчення відразу були працевлаштовані.
Однією з дієвих форм матеріальної підтримки безробітних, надання можливості постійного закріплення на робочому місці – є організація громадських та інших робіт тимчасового характеру. Зараз актуальним питанням є переорієнтація громадських робіт на соціальну сферу, що передбачає надання соціальних послуг, як наприклад, супровід осіб з інвалідністю по зору, роботи з догляду за громадянами у закладах соціальної сфери, допоміжні роботи у одиноких непрацездатних громадян, надання допомоги демобілізованим військовослужбовцям, їх сім'ям, зокрема, це заготівля дров. Цього року тимчасову зайнятість забезпечено для 10,8 тис. осіб.
Збільшилась кількість роботодавців, які співпрацюють зі службою зайнятості – 7,5 тисяч роботодавців в поточному році заявили про потребу у працівниках, заявлено було до укомплектування 39,5 тисяч вакансій.
Наприкінці прес-заходу заступник директора розповіла, що з 1 січня 2019 року вступає в дію Постанова Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 № 792 «Про затвердження Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу». Документом передбачено задля надання клієнту допомоги впродовж усього процесу пошуку роботи, від реєстрації до працевлаштування, впровадження в службі зайнятості єдиного куратора для безробітних – кар’єрного радника. Ці фахівці працюватимуть на засадах активізації та супроводу клієнтів. Окрім цього, запроваджується підхід, що базується на взаємних обов’язках клієнта та служби зайнятості. Обов'язковим буде напрацювання індивідуального плану надання послуг або працевлаштування, у якому визначатиметься погоджена послідовність дій клієнта для повернення на ринок праці.
Переглянути прес-захід у редакції газети "Нова Доба" можна за активним посиланням: https://www.facebook.com/novadoba.ck/videos/352953125496144/.
Відділ організаційно-інформаційної роботи та архівної справи ОЦЗ