15.08.2019 | 14:00

Днями  відбулась зустріч фахівців Уманського міського центру зайнятості з понад 100 працівниками міської виправної колонії № 129, які були попереджені про вивільнення  у зв’язку зі скороченням штату.

Метою проведення заходу було інформування вивільнюваних працівників про стан та потреби ринку праці, перспективи його розвитку, а також послуги, що надаються службою зайнятості, правові аспекти зайнятості.

У зустрічі взяли участь начальники відділів центру зайнятості, які прокоментували актуальні питання.

«Законодавством передбачено, що водночас з попередженням про звільнення власник або уповноважений орган пропонує працівнику іншу роботу на тому ж підприємстві, установі, організації, якщо є така можливість. За відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, установі, організації, звільнений працівник може звернутися за допомогою до служби зайнятості», - наголосила начальник відділу взаємодії з роботодавцями Тетяна Якимович.

За словами начальника відділу активної підтримки безробітних Алли Крупської, нині у службі зайнятості працюють кар’єрні радники –  співробітники, які надають послуги особам, які шукають роботу, та безробітним, здійснюють супровід таких громадян з метою їх якнайшвидшого працевлаштування. Для цього спочатку проводиться профілювання. Тобто визначення мотивації та можливостей працевлаштування: досвід роботи, вміння, навички, відповідність професійних якостей вимогам ринку праці, наявність підходящих вакансій. На основі цих даних, розробляється індивідуальний план працевлаштування – це перелік дій кар’єрного радника та зареєстрованого безробітного.

Буває так, що безробітні бажають змінити фах. Їм пропонується безкоштовне  навчання у Центрах професійно-технічної освіти служби зайнятості. Також кар’єрний радник запрошує відвідати заходи за участю роботодавців: ярмарки вакансій, презентації роботодавців, навчальних закладів, підприємств. Усі заходи, які пропонуються особі, спрямовані на планування кар’єри клієнта та сприяння безробітному громадянину в пошуку роботи.

З-поміж питань, що найбільше хвилювали учасників заходу: порядок реєстрації в службі зайнятості, можливості електронних сервісів, зокрема, «Електронна черга»; порядок призначення та виплати допомоги по безробіттю, а також заходи щодо сприяння у започаткуванні власної справи.

На всі питання учасники отримали кваліфіковані відповіді та роз’яснення.

Уманський міський центр зайнятості