Мабуть, кожна людина хоч раз у житті отримала відмову в прийнятті на роботу, і в цьому немає нічого дивного. Головне в таких випадках не опускати руки, адже як показує практика, після відмови претендентові дають хорошу посаду протягом найближчих 2-3 місяців. Вкрай важливо проаналізувати зворотний зв'язок: не потрібно соромитися уточнювати деталі, чому саме вам відмовили, чого не вистачило.

Як зазвичай відбувається відмова в наданні роботи?

Найчастіше роботодавці дають одне і те ж пояснення, чому вони відмовляють в наданні роботи: «Ми вже знайшли іншого фахівця». Це відбувається тому, що вони соромляться говорити здобувачеві справжню причину, боячись образити або зачепити почуття людини на співбесіді. Але не варто відразу ображатися на потенційного роботодавця, оскільки ваша кандидатура може не підійти через об'єктивні причини. 
Для вас важливо з'ясувати їх, щоб в подальшому зробити аналіз над помилками та прийти на співбесіду в нову компанію повністю впевненим у своїх силах.

Варто врахувати, що існує безліч причин, за якими вам можуть відмовити в наданні бажаної посади:

- недостатній досвід;

- відсутність вузьких теоретичних знань;

- слабкий рівень іноземної мови;

- невідповідність віку передбачуваній посаді;

- погані здібності управління, комунікації та інші.

Що робити при відмові?

Багато претендентів не вміють приймати об'єктивну реальність, вкрай болісно переживаючи відмови. Але потрібно розуміти, що саме такі люди в подальшому стають «незручними» співробітниками. Тому ви повинні коректно та спокійно приймати слово «ні». Для цього потрібно побороти стан розчарованості, зарядивши себе позитивними емоціями (можна сходити в кіно, зайнятися спортом або іншим захопленням).

Також вам необхідно розібратися, чому вам відмовили, щоб зрозуміти, що потрібно покращувати або змінювати в собі. Тактовно з'ясуйте у роботодавця, що саме його не влаштовувало в вас. При цьому не варто «тиснути» на потенційного начальника, ваше завдання — лояльно домогтися чесної відповіді. З'ясувавши всі причини, ви повинні зробити роботу над помилками. 

Для цього необхідно:

- ще раз тверезо оцінити свої навички та здібності;

- відредагувати резюме, до ідеалу відточити самопрезентацію;

- підготувати відповіді на «незручні» питання;

- чітко сформувати, яку саме користь ви можете принести для окремо взятої компанії, зайнявши конкретну посаду.

Не варто зациклюватися на невдачах, адже часто відмова в працевлаштуванні в результаті завжди складається позитивно для кандидата через деякий час. В цілому вміння витримувати невдалий досвід та сприймати негативний розвиток подій є дуже корисним навиком.

Тому потрібно ходити на співбесіди, навіть якщо вакансії спочатку здаються не дуже цікавими. Це дозволить вам відточувати свою майстерність, тренуватися в спілкуванні з потенційними керівниками. І повірте – найближчим часом ви обов'язково знайдете «свою» посаду.