У процесі пошуку роботи ви зазвичай намагаєтесь уникати будь-яких помилок – прискіпливо перевіряєте своє резюме, підбираєте слова для супровідного листа та годинами готуєтеся до співбесіди. Але чи замислювалися ви, що після такої ретельної підготовки можете не отримати роботу через, здавалося б, дрібницю.

Розглянемо 7 основних помилок, яких варто уникати в e-mail спілкуванні з потенційним роботодавцем.

1. Некоректна тема листа

Ваша манера спілкування має бути сповненою поваги та чесності по відношенню до співбесідника. Переконайтеся, що тема вашого листа роботодавцеві коректно відображає, що саме ви хочете сказати.

Не використовуйте провокаційні заголовки, які змусять людину відкрити листа, а потім розчаруватися. Наприклад, не варто писати, що у вас термінова справа чи питання життя й смерті, коли насправді ви просто претендуєте на вакансію. Замість цього краще впишіть у тему назву бажаної позиції або посилання на людину, яка рекомендувала вас на цю посаду.

2. Надто довгий і розлогий лист

Одна з небезпек спілкування з потенційним роботодавцем за допомогою e-mail полягає у тому, що ніхто не заважає вам написати цілий трактат про те, чому вас варто прийняти на роботу. Але компанії отримують заявки від сотень кандидатів і не мають ні часу, ні бажання читати ваш життєпис. Натомість продумайте, що найважливіше ви хочете донести до адресата, і намагайтеся писати листи не довші за 3-5 речень.

3. Неформальна манера спілкування

Звісно, ваша заявка на вакансію не повинна виглядати як наукова робота, але вона також не має виглядати як лист найкращому другові. Неважливо, наскільки неформальною є комунікація та атмосфера в компанії, ви завжди повинні писати незнайомій людині грамотно та з  повагою.

Текстові скорочення, неповні речення та неформальна манера спілкування на етапі супровідного листа і першого знайомства з роботодавцем видають незрілість кандидата та його неповагу до адресата. 

4. Однакові листи на всі вакансії

Ви можете бути суперзатребуваним кандидатом, який веде переговори одночасно з кількома компаніями, і рекрутери це розуміють. Але це все одно не вибачає той факт, що ви надсилаєте усім однакові листи.

Рекрутери вміють відрізняти, коли лист написано спеціально для цієї компанії, а коли – скопійовано шаблон, який не містить жодних конкретних деталей і може надсилатися одночасно на кілька пропозицій. Тому масова розсилка таких листів – це велика помилка.  

5. Занадто експериментальний лист

Творчий підхід може бути дуже доречним у процесі роботи і не дуже – у спілкуванні з рекрутером. Найголовніше, що ви маєте показати потенційному роботодавцеві, – це ваш професіоналізм, саме його, в першу чергу хочуть, побачити в компанії, переглядаючи ваш лист. А не вашу здатність креативити. Це стосується експериментів із кольором і форматом, розміром шрифтів та кількістю смайликів на один квадратний сантиметр тексту.

6. Непрофесійна e-mail адреса

Адреса вашої електронної пошти, з якої ви комунікуєте з потенційним роботодавцем, має бути комбінацією вашого імені та прізвища у будь-якій формі. Крапка. Усе інше залиште для особистого листування. Інакше рекрутер вважатиме вас недостатньо професійним чи взагалі не сприйме вашу заявку серйозно.

7. Агресивна наполегливість

Конкуренція на хороші позиції зараз дуже висока, тому виникає спокуса якомога активніше демонструвати свою зацікавленість роботодавцеві. Але часто це призводить до того, що кандидати стають занадто наполегливими і ризикують зіпсувати враження про себе. Постійне нагадування про себе, особливо якщо вас попросили зачекати на відповідь впродовж кількох днів, може дуже дратувати рекрутера, якому нічого вам відповісти в даний момент.