Вивільнення працівників під час реорганізації – це досить неприємний процес. «Як в цій ситуації діяти?» «Які дії повинен здійснити керівник підприємства, установи чи організації при вивільненні працівників?» та «Як максимально пришвидшити працевлаштування вивільнюваних громадян?». Про ряд цих та інших питань поінформувала слухачів лекції заступниця директора Черкаського обласного центру зайнятості Марина Сорокіна.

Захід проходив в Черкаському обласному центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, в рамках професійного навчання, для працівників служб управління персоналом районних державних адміністрацій, структурних підрозділів обласної державної адміністрації, територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади.

Значну увагу Марина Сорокіна звернула на взаємодію роботодавців зі службою зайнятості у процесі добору персоналу та при вивільненні працівників під час реорганізації державних органів. За її словами, одне із пріоритетних завдань служби зайнятості, на сьогодні, полягає у сприянні якнайшвидшому працевлаштуванню працівників, які вивільняються. Задля цього представники служби зайнятості тримають це питання під постійним контролем і готові: по-перше, супроводжувати кожного клієнта, зокрема, кар’єрний радник складе індивідуальний план працевлаштування, щоб підібрати роботу максимально швидко; по-друге, розробити та корегувати стратегію подальшого працевлаштування кожної особи; по-третє, надавати профорієнтаційні послуги з урахуванням індивідуальних потреб кожної людини, зокрема, із використанням профдіагностики; по-четверте, виявити схильність до розвитку підприємницьких ініціатив.

Під час обговорення актуальних питань Марина Сорокіна підкреслила, що служба бере на себе зобов‘язання індивідуально супроводжувати кожну особу. Пріоритетизація вже дала перші результати: колишні службовці працевлаштовуються в об’єднаних територіальних громадах та комунальних підприємствах.

У ході зустрічі лектор підкреслила, що в цій ситуації слід виходити з норм законодавства, наявних ресурсів та потреб економіки. Компетентності фахівців служби зайнятості достатньо, аби знайти роботу всім, хто цього потребує. Вирішення ситуації залежить від якісного та ефективного проведення профілювання, індивідуальної роботи, профорієнтаційних заходів та спільних злагоджених дій державних структур.

На цей час представники служби зайнятості Черкащини проводять систематично заходи, що дозволяють скласти профіль кожного клієнта, визначити ті навички, здібності та компетентності, які найкраще його вирізняють на ринку праці, визначити ступінь мотивації та готовності до змін. Також під час семінарів і тренінгів надається допомога у створенні резюме, інформація про актуальні вакансії та алгоритм дій працівника, який підпадає під скорочення чисельності штату або ліквідацію установи. Зараз кар’єрні радники мотивують колишніх працівників державної служби та органів місцевого самоврядування до активного пошуку роботи, продовжують інформувати про актуальні вакансії, організовують співбесіди з роботодавцями.

Водночас Марина Сорокіна відзначила, що щороку розширюється коло інформаційно-консультаційних послуг служби зайнятості. Задля надання громадянам об’єктивної інформації щодо основних напрямів і результатів діяльності служби, посилення соціального діалогу у сфері зайнятості, запроваджено онлайн сервіси.

«На інформаційному інтернет-ресурсі Державної служби зайнятості «Єдине соціальне середовище» можна отримати інформацію про стан ринку праці, надання послуг роботодавцям та пошукачам роботи, кваліфіковані консультації фахівців щодо законодавства про зайнятість. Для роботодавців, пошукачів роботи та будь-якого пересічного громадянина діють багатофункціональні сервіси – «електронний кабінет роботодавця», «електронний кабінет пошукача роботи» та «електронна черга». Використовуючи нові технічні розробки служби зайнятості є можливість здійснювати проведення онлайн-співбесід як з роботодавцями, так і з пошукачами роботи. Тобто потенційному претенденту на роботу не потрібно їхати безпосередньо на підприємство, а достатньо пройти співбесіду в режимі онлайн. Також в практичну роботу запроваджено безкоштовні Інтернет-платформи державної служби зайнятості "Профорієнтація та розвиток кар’єри" та "Моя професія: консультаційна мережа". З початку цього року запрацював «Освітній портал Державної служби зайнятості» – новий проєкт для успішного працевлаштування, який допоможе громадянам розвивати власні навички, необхідні для вдалого працевлаштування, отримати нові компетенції та пройти професійне навчання. На сайті будуть впроваджуватися нові освітні програми, розроблені спільно з роботодавцями, проводитиметься дистанційне навчання», - ознайомила заступниця директора.

Коментуючи послуги служби зайнятості Марина Сорокіна наголосила, що на Черкащині реалізується проєкт інститут консультанта роботодавця, який передбачає, що роботодавці мають свого консультанта – фахівця служби зайнятості. Перелік послуг визначається в залежності від специфіки діяльності роботодавця та його нагальних потреб. Також з початку минулого року запроваджено інститут єдиного куратора для безробітних – кар’єрного радника, задля підтримки клієнтів у прийнятті рішень, пов‘язаних з кар’єрою.

Підсумовуючи сказане, Марина Сорокіна відзначила, що «Державна служба зайнятості прагне зробити свої послуги максимально доступними, комфортними та розширити можливість обслуговування своїх клієнтів».

Також слухачі були поінформовані про можливості, за сприяння служби зайнятості, безкоштовно отримати фах у центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості, підвищити кваліфікацію або пройти перепідготовку на основі ваучера, отримати одноразово виплату допомоги по безробіттю для відкриття власної справи або компенсацію єдиного соціального внеску при створені нових робочих місць і працевлаштуванні на них безробітних громадян, зокрема, квотних категорій.

Наприкінці зустрічі, Марина Сорокіна надала ряд фахових відповідей на актуальні питання, які турбують представників органів державної влади, де триває процес оптимізації.

Відділ інформаційної роботи ОЦЗ