При влаштуванні на нове місце роботи потрібен ряд обов’язкових документів. Але іноді на прохання роботодавця потрібно надати відгук попереднього керівництва або викладача з місця навчання.

Рекомендаційний лист — це тип ділового листа, який має особливі правила складання і оформлення. Його слід мати при собі на співбесіді і пред’являти на вимогу працівника кадрової служби. В рекомендації вказуються кваліфікація, навички та особистісні якості претендента, які мають допомогти йому отримати вакантне місце з гідною зарплатнею.

Закон не зобов’язує керівників видавати рекомендації на звільнених співробітників. І якщо було отримано відмову від роботодавця, то можна звернутися за рекомендацією до колишніх колег.

Серйозна компанія або фірма для більшої солідності і значущості видасть цей документ на спеціальному бланку з належним набором реквізитів. Але можна написати її на простому аркуші паперу і від руки. Завіряти печаткою теж не потрібно. Досить одного примірника.

Зазвичай, рекомендаційний документ складається при звільненні зі старого місця роботи, закінченні навчання, і є додатком до резюме. Але чи варто поспішати з його використанням? Якщо кандидат на вакансію скаже про нього завчасно, то може здатися, що він намагається знайти підтримку зовні і навпаки, затягнувши час, може не дочекатися відповідного моменту. Тому цілком достатньо підкреслити готовність подати рекомендації, коли на цьому наполягатиме наймач.

Важливий момент – пошукачеві потрібно заздалегідь отримати згоду рекомендувача на підтвердження достовірності інформації або виникненні додаткових питань.