30.04.2020 | 09:30

Особистість директора завжди на виду. Тим більше, якщо вона творча, яскрава, з новим баченням освітнього процесу. Успішна школа формується успішним директором, який мотивує не страхом, а мрією.

1 травня – професійне свято цих працьовитих керівників.

Сьогодні директору школи доводиться приймати безліч рішень – від способів заробітку грошей для розвитку матеріально-технічної бази школи до пошуку шляхів розвитку якості освіти. Сучасні вимоги до посади керівника навчального закладу змушують директора набувати знань про управління фінансами та шкільної економіки, мати стратегічне мислення та добре знати навчально-виховний процес.

Управлінська й фінансова автономія, розмежування освітнього й господарського менеджменту, право формувати команду та вибудовувати концепцію школи – це те, чого прагне чимало прогресивних директорів шкіл. 

Директорові школи потрібно писати численні звіти, дбати про шкільну документацію, організовувати різноманітні передвиборні кампанії, вести просвітницьку роботу в мікрорайоні школи, боротися з правопорушниками, забезпечувати прибирання прилеглої території, зустрічати перевіряючих із найрізноманітніших інстанцій, стежити за тим, як розраховуються за комунальні послуги працівники школи та багато іншого.

Сьогодні, як і завжди, головне в школі - це діти, вчителі, батьки. Треба зробити так, щоб всім було комфортно разом, щоб вони довіряли одне одному, а процес навчання був приємним та ефективним. Звичайно, що справитись з таким завданням під силу грамотному, чуйному директору – педагогу, який знає всі «таємні» та запасні виходи з будь-якої непередбаченої ситуації. Допомогти засмученому учню, збентеженим батькам, розгубленому вчителю, створити умови для підвищення його педагогічної майстерності – ось задача директора-педагога.

Справедливо сказати, що педагог, психолог, менеджер, стратег, фінансист, ефективний управлінець – це далеко не весь перелік професій і компетенцій, якими повинен володіти сучасний директор школи. Тому педагоги, які стали на цей нелегкий шлях повинні завжди дивитися вперед, бачити мету і приймати зважені рішення.

Якщо у школі виникає потреба в кваліфікованому фахівцю, який би міг обійняти посаду директора, відповідні органи місцевого самоврядування подають вакансії до служби зайнятості. Згодом, кандидати, які мають 5 років педагогічного стажу і вищу освіту, повинні пройти декілька етапів конкурсу, щоб довести власну профпригодність.

Так, у минулому році до обласної служби зайнятості надійшло 9 вакансій директорів закладів освіти. Усі вакансії було укомплектовано.

У переважній більшості вакансії надходили від відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Чигиринської міської ради, відділу освіти, молоді та спорту Уманської районної адміністрації, комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Драбівської районної ради,  Великохутірської і Михайлівської сільських рад та ін.

Рівень заробітної плати серед заявлених вакансій в середньому становив від 6,5 тис. грн.

Відділ інформаційної роботи ОЦЗ