Інформаційне століття породило безліч нових професій. Але блогер виділяється серед них за тією простою причиною, що ця професія передбачає вплив на суспільну свідомість. Головна особливість блогу (чи відеоблогу - влогу) полягає в тому, що створювати його може будь-хто, для цього не потрібно мати певну освіту. У багатьох блогерів є своє коло читачів. Блог - це інформаційно наповнений щоденник, одна з форм авторського проекту. Автори блогів пишуть про те, що з ними відбувається, висловлюють свої думки з приводу тих чи інших тем, подій.

Людям хочеться простоти, чесності та відкритості. А ще - цікавого контенту, який охоче пропонують блогери.

У цікавій формі вони розповідають про речі, якими захоплені самі - про хобі, спорт, подорожі та багато іншого. Це цікаво не тільки для того, хто створює, а й для того, хто дивиться - це втягує у певний світ, нову реальність, що створює блогер для себе і своїх підписників.

Є кілька видів блогерів

1. Опініон-лідер – лідер, який має суттєвий вплив на думки і світогляд людей. Його судження, вчинки та ідеї слугують взірцем для інших (дієтолог, як лідер думки в питаннях здорового харчування).

2. Селебрітіс – відомі, знамениті люди (актори, співаки).

3. Блогер – той, хто отримав підписника шляхом органічного зростання і різних активностей. Тобто, це «онлайн друг», спосіб життя якого імпонує підписнику. За авторським складом блоги можуть бути особистими, груповими  або суспільними. За змістом – тематичними або загальними.

Є блогери з великою кількістю підписників, мікроблогери і наноблогери. Блогерами стають цілеспрямовано або популярність до них приходить після якоїсь події (наприклад, реаліті-шоу), селебрітіс починають вести блог на платформах.

Ведення влогу вимагає від автора не тільки чудової акторської майстерності, пам'яті та чіткості мови, а й майстерності журналіста, сценариста, режисера, оператора і навіть художника-оформлювача.

За минулі роки ряди блогерів-професіоналів значно зросли. А самі блоги стали помітним культурним і соціальним явищем. Професійний блогер з великою аудиторією має хороший фінансовий дохід. Але не варто думати, що блогери заробляють лише на платних замітках. Для багатьох основним заробітком є розміщення звичайної реклами. Якщо говорити про перспективи блогосфери у нашій країні, то вона буде розвиватися. Швидше за все, з’явиться велика кількість блогів різної тематики.