03.08.2020 | 09:17

Без мережі залізниць, що покрила не тільки територію нашої країни, а й всю землю, неможливе життя сучасного суспільства.

Сьогодні в нашій країні понад 30 тисяч залізничних колій, які обслуговують майже 300 тисяч залізничників. Це енергетики, зв’язківці, машиністи, провідники, диспетчери, чергові на станціях і ще безліч інших фахівців, які забезпечують комфорт і безпеку мандрівників і вантажів.

Залізниці донині залишаються ефективним транспортним сполученням і все це завдяки копіткій праці залізничників.

Напрямки діяльності залізничників різні - від важкої праці з укладання і ремонту залізничних доріг до обслуговування вагонів і локомотивів. Різні спеціальності оплачуються по-різному, але, чим вище рівень кваліфікації, а, отже, рівень професійних знань та відповідальності, тим вища оплата праці. Крім гідної матеріальної винагороди, співробітники залізниць заохочуються безкоштовним проїздом на електропоїздах, путівками в дитячі табори та санаторії.

Робота залізничника, як правило, пов'язана зі складними умовами: вона здійснюється в будь-який час доби, при будь-яких погодних і кліматичних умовах. Тому за станом здоров'я залізничників регулярно ведеться контроль. Праця залізничника надзвичайно відповідальна, адже вона пов'язана з безпекою великої кількості людей, які вибрали в якості засобу пересування залізничний транспорт. Для того, щоб уникнути порушення графіка руху, поломок транспортних засобів або шляхів та не допустити аварій, потрібно бути уважним, пильним та зосередженим. Крім того, спілкування деяких співробітників залізниці з великою кількістю пасажирів вимагає комунікабельності, стресостійкості і доброзичливості.

До прикладу, машиністи два-три рази на рік складають іспити. З бригадами регулярно проводяться заняття: обов’язково двічі на місяць. Якщо машиніст має їхати в рейс, він не може не виїхати. Рух потягів цілодобовий. І машиніст повинен точно прибути на час, зазначений в «явці». Це – як напівармійська структура, бо постійно перебуваєш під навантаженням.

Для того щоб стати залізничником, потрібно пройти навчання в спеціальному коледжі, наприклад в Житомирському професійному політехнічному ліцеї, або університеті (Український державний університет залізничного транспорту), де можна отримати різні спеціальності.

З початку 2020 року до обласної служби зайнятості від ВП Служби локомотивного господарства «Локомотивне депо ім. Т. Шевченка»  регіональної філії «Одеська залізниця» (м. Сміла) надано 92 вакансії фахівців залізничної галузі, з них 62 укомплектовано.  Лишаються актуальними 11 вакансій.

Відділ інформаційної роботи ОЦЗ