24.07.2019 | 10:40

Про реалізацію новацій в службі зайнятості та комунікацію між кар’єрним радником та безробітним прокоментувала заступник директора Смілянського міськрайонного центру зайнятості Людмила Шиліна.

Які нові зміни відбулися у роботі служби зайнятості?

У січні 2019 року запроваджено інститут кар’єрного радника. Ця новація забезпечує покращення якості послуг. Так, для кожного безробітного розробляється індивідуальний план працевлаштування, який збалансовує потреби роботодавців із запитами шукача роботи.

У чому заключається робота кар’єрних радників?

Кар’єрний радник –  співробітник, який надає послуги особам, які шукають роботу, та безробітним, здійснює супровід таких громадян з метою їх якнайшвидшого працевлаштування. Для цього спочатку проводиться профілювання. Тобто визначення мотивації та можливостей працевлаштування: досвід роботи, вміння, навички, відповідність професійних якостей вимогам ринку праці, наявність підходящих вакансій. На основі цих даних, розробляється індивідуальний план працевлаштування – це перелік дій кар’єрного радника та зареєстрованого безробітного. Потім складений план роздруковується у двох примірниках та підписується за погодженням між кар’єрним радником та зареєстрованим безробітним. Один екземпляр цього плану залишається у кар’єрного радника, інший – у шукача роботи.

Якими можуть бути пункти цього індивідуального плану?

Кар’єрний радник надає інформаційні та консультаційні послуги щодо працевлаштування. Запрошує відвідати різноманітні тренінги та семінари, організовані центром зайнятості: щодо техніки та джерел пошуку роботи, підготовки резюме або відеорезюме. Доречі, у нашому центрі зайнятості є спеціально відведена зона для запису відеорезюме, є необхідне обладнання та фахівці, які допоможуть бажаючим його створити. На тренінгах та семінарах можна навчитися самопрезентації, технікам особистісного росту, гендерної рівності, інклюзії, веденню підприємницької діяльності тощо. Є можливість пройти он-лайн тестування щодо професійної орієнтації. Буває так, що безробітні бажають змінити фах. Для них ми пропонуємо безкоштовне  навчання у Центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості. Кар’єрний радник запрошує відвідати заходи за участю роботодавців: ярмарки вакансій, дні відкритих дверей центру зайнятості, навчальних закладів, підприємств. Усі заходи, які пропонуються особі, спрямовані на планування кар’єри клієнта та сприяння безробітному громадянину в пошуку роботи.

Як відбувається комунікація  між кар’єрним радником та безробітним?

Зазвичай комунікація відбувається у центрі зайнятості. Періодичність та кількість зустрічей визначаються кар’єрним радником та безробітним відповідно до реалізації пунктів індивідуального плану працевлаштування та потреб ринку праці. Наприклад, кар’єрний радник може у телефонному режимі попередити про появу підходящої вакансії, нового семінару, ярмарку вакансій чи іншого заходу. Також у нас функціонує сторінка у мережі Фейсбук, де безробітні можуть ознайомитися з інформацією про заходи, нові вакансії та звернутися у особистих повідомленнях. Відповідно до законодавства, безробітний зобов’язаний відвідувати центр зайнятості, у якому він зареєстрований, не рідше, ніж один раз на 30 календарних днів. Якщо за поважної причини не вдалося відвідати центр зайнятості у встановлений час, то потрібно звернутися до кар’єрного радника не пізніше ніж у день, що настає після дії таких причин. Із собою потрібно мати документ, який підтверджує обставини, документ, що підтверджує особу та трудову книжку.

На цей час у Смілянському міськрайонному центрі зайнятості працює 5 кар’єрних радників. Вони обслуговують понад 600 зареєстрованих безробітних та більше 700 людей, які шукають роботу з міста і району.

«Головне – відмінно виконувати свої обов’язки та слідкувати за змінами у законодавстві, вивчати нове. І звичайно – любити свою роботу, поважати колег та клієнтів», - звернулася із побажанням Людмила Шиліна.

Смілянський міськрайонний центр зайнятості