17.01.2020 | 13:00

На сьогоднішній день поряд з уже існуючими сучасними сервісами, у службі зайнятості продовжується процес модернізації та впровадження доступних електронних сервісів.

Напередодні 2020 року у службі зайнятості стартував новий проєкт – Освітній портал державної служби зайнятості. Відтепер громадяни зможуть на ньому проходити навчання, розвивати власні навички, а працівники служби – підвищувати професійну кваліфікацію.

Яким чином Освітній портал допомагатиме вирішувати питання працевлаштування населення та про інші новації в службі зайнятості розповіла заступниця директора Черкаського обласного центру зайнятості Марина Сорокіна в прямому ефірі програми «Тема дня» на  обласному радіомовленні «UA: Українське радіо «Рось».

«Ця освітня платформа є новим продуктом державної служби зайнятості, що призначений для отримання користувачами інформації про ринок праці, вимоги роботодавців до претендентів на роботу, правила та норми складання сучасних документів, що супроводжують пошук та отримання роботи, а саме – резюме та супровідний лист. Сайт містить три блоки: для роботодавців, для населення і працівників служби зайнятості», - зазначила Марина Сорокіна.

Над розробкою матеріалів, конспектів, презентацій, вебінарів та відеоматріалів працюють фахівці служби зайнятості, викладачі Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості, роботодавці та соціальні партнери.

За словами заступниці директора Черкаського обласного центру зайнятості, для тих, хто шукає працівників, Освітній портал пропонує інформацію про послуги служби зайнятості, що допоможуть якнайшвидше знайти необхідного фахівця. Якщо не можна знайти швидко, йому запропонують навчити найбільш підходящого з тих, хто шукає роботу. Про освітні програми і навчальні заклади, що підготують відповідного працівника, роботодавець теж зможе дізнатися з порталу.

Під час розмови з ведучою радіопрограми, Марина Сорокіна також звернула увагу на те, що поряд з розробкою онлайн сервісів, служба зайнятості пропонує громадянам можливість проходження професійного навчання у навчальних закладах регіону, або ж у Центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості у відповідності до запитів роботодавців. Всі здобувачі освіти Центрів отримують свідоцтва державного зразка.

Водночас, Марина Сорокіна наголосила, що освітня платформа містить контент, що відповідає освітнім та інформаційним потребам фахівців служби зайнятості та інших працівників соціальної сфери. Відвідавши вебінари, онлайн тренінги та опрацювавши наведені конспекти, спеціалісти матимуть змогу розвинути та удосконалити власні знання і навички, підвищити свій фаховий рівень.

Особливо цінним є забезпечення осіб з інвалідністю та жителів віддалених регіонів України освітніми та тренінговими послугами незалежно від можливості добратися до місця проведення курсів чи навчальних закладів.

До уваги слухачів заступниця директора також розповіла про інші новації в діяльності служби. Зокрема, звернула увагу на функціонування Інтернет-платформи державної служби зайнятості «Профорієнтація та розвиток кар’єри». На Платформі розміщено комплексний профорієнтаційний тест та 10 тестів з діагностики «soft skills» (м‘які навички).

Також з жовтня 2018 року запроваджено в роботу комплексне профорієнтаційне тестування осіб від 14 до 60 років на Інтернет-платформі державної служби зайнятості «Моя професія: консультаційна мережа». Користувачам пропонується пройти психодіагностичне тестування за трьома методиками щодо визначення професійних інтересів і цінностей, загального рівня розвитку та структури інтелекту, психологічного профілю особистості. За результатами тестування формуються науково-обгрунтовані рекомендації щодо вибору професії. Після тестування бажаючі мають можливість записатися на профконсультацію до будь-якої сервісної установи служби зайнятості за місцем проживання через сервіс «Електронна черга» на офіційному вебсайті державної служби зайнятості.

Підсумовуючи свої коментарі заступниця директора зазначила, що у минулому році стартував проєкт інститутуту консультанта роботодавця. У цьому році роботодавці будуть мати свого консультанта – фахівця служби зайнятості, який буде супроводжувати конкретного роботодавця. Перелік послуг визначається в залежності від специфіки діяльності роботодавця та його нагальних потреб.

Також з 1 січня 2019 року запроваджено інститут єдиного куратора для безробітних – кар’єрний радник, головне покликання якого - підтримка клієнтів у прийнятті рішень, пов‘язаних з кар’єрою (наприклад, консультування з розроблення довгострокового плану професійного зростання), формування мотивації задля досягнення визначених цілей, навчання клієнтів долати психологічні перешкоди та спонукання їх проявляти активну та відповідальну позицію щодо пошуку роботи. 

Державна служба зайнятості започаткувала програму навчання для адаптації своїх співробітників до нового порядку обслуговування клієнтів, прагнучи зробити свої послуги максимально доступними, комфортними та розширити можливість самообслуговування пошукачів роботи.

Відділ інформаційної роботи ОЦЗ