оп
25.02.2019 | 09:02

З 1 січня 2019 року вступила в дію Постанова Кабінету Міністрів  України від 19.09.2018 № 792 «Про затвердження Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу», відповідно до якої передбачено впровадження в службі зайнятості єдиного куратора для безробітних – кар’єрного радника. Такий фахівець буде надавати допомогу клієнту впродовж усього процесу пошуку роботи.

Про нову модель надання послуг у службі зайнятості розповіла заступник директора Черкаського обласного центру зайнятості Марина Сорокіна в прямому ефірі програми на  обласному радіомовленні «UA: Українське радіо «Рось». До участі у спілкуванні долучилися провідний фахівець з питань зайнятості Черкаського міського центру зайнятості Дарина Коломієць та колишня безробітна черкащанка Єлизавета Єкименко.

Марина Сорокіна наголосила, що одним із пріоритетних напрямків роботи служби зайнятості у поточному році є впровадження інституту єдиного куратора для безробітних – кар’єрного радника. За її словами вони, насамперед, будуть покликані надавати послуги та нести відповідальність за сприяння у працевлаштуванні, виходячи з інтересів клієнта. При наданні послуг кар’єрний радник повинен стати ланкою між клієнтом та потенційним роботодавцем. Тому ключовим показником ефективності їх роботи буде швидкість та якість працевлаштування особи.

Коментуючи функціональні обов’язки кар’єрних радників Марина Сорокіна наголосила, що вони полягають, насамперед, у наданні допомоги громадянам усвідомити свої сильні особистісні якості, самостійно визначити наявні конкурентні переваги, зокрема, здібності, навички, та у допомозі скласти індивідуальний план надання послуг або план працевлаштування. Також такі фахівці покликані навчити громадян самостійно здійснювати пошук роботи, готуватися до співбесіди та створити ефективне резюме. Підтримка клієнтів у прийнятті рішень, пов‘язаних з кар’єрою, наприклад, консультування з розроблення довгострокового плану професійного зростання, мотивація задля досягнення визначених цілей, навчання клієнтів долати психологічні перешкоди та спонукання їх проявляти активну та відповідальну позицію – є також однією з основних функцій кар’єрних радників.

Під час роботи з клієнтом такі фахівці, у разі потреби, мають надати громадянам інформацію про умови проходження формального чи неформального професійного навчання, розповісти про переваги самостійного навчання та перелік суб‘єктів освітньої діяльності. Водночас, заступник директора звернула увагу, на те, що не завжди сприяння у працевлаштуванні з боку кар‘єрних радників може супроводжуватись організацією формального навчання, оскільки більшість клієнтів служби зайнятості вже мають професійну чи вищу освіту, тому кар‘єрні радники повинні об‘єктивно оцінити необхідність тривалого навчання. У таких випадках іноді буває достатньо посприяти у розвитку "м’яких" компетентностей особи – комунікабельності, ініціативності, персональної відповідальності. Також саме кар’єрний радник може порадити клієнтові скористатися сучасними освітніми пропозиціями. Але направлення особи на здобуття нової формальної освіти має стати винятком, а не постійним правилом, оскільки завданням кар‘єрного радника є не навчання, а працевлаштування громадянина.

Провідний фахівець з питань зайнятості Черкаського міського центру зайнятості Дарина Коломієць, яка з початку поточного року виконує функціональні обов’язки кар’єрного радника, переконана, що для досягнення максимальної ефективності в своїй роботі кар’єрні радники будуть вести моніторинг надання послуг для клієнтів служби зайнятості.

У своїх коментарях окрему увагу Марина Сорокіна звернула на те, що запровадження інституту кар’єрного радника стало можливим саме завдяки співпраці Державної служби зайнятості (Центрального апарату) з Проектом Міжнародної організації праці «Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні».

«З початку січня поточного року Державна служба зайнятості (ЦА) розпочала цикл тренінгів. В Черкаській області на базі обласного центру зайнятості з 13 лютого цього року також розпочато ряд тренінгів для фахівців базових центрів зайнятості та філій, які будуть виконувати функції реєстраторів. Тренінги проходять під керівництвом представників Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України та Черкаського обласного центру зайнятості», - відзначила Марина Сорокіна.

Підсумовуючи свої коментарі заступник директора наголосила, що окрім старту інституту кар’єрних радників, Державна служба зайнятості (ЦА) започаткувала програму навчання для адаптації співробітників до нового порядку обслуговування клієнтів служби. Відтепер кожен фахівець зможе не лише оволодіти навичками, необхідними для виконання функцій реєстратора та кар’єрного радника, а й впливати на розвиток власної компетентності, формуючи план професійного розвитку.

Участь у розмові взяла і колишня безробітна з Черкаського району Єлизавета Єкименко. Жінка розповіла, що в минулому році звернулася за сприянням у пошуку роботи до фахівців Черкаської районної філії обласного центру зайнятості, які їй запропонували взяти участь у громадських роботах в Управлінні праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації. Зарекомендувавши себе грамотним фахівцем Єлизаветі запропонували постійне місце роботи в Управлінні. На цей час жінка працює у роботодавця і отримує необхідний досвід роботи в соціальному напрямку.

У телефонному режимі під час прямого ефіру до спілкування долучилися і колишні безробітні з Канева – Юлія Тікунова та зі Шполи – Володимир Лобачов. Вони розповіли свої власні життєві історії, перші кроки до служби зайнятості з вирішення питання  працевлаштування та послуги, що отримали від фахівців служби. На сьогодні Юлія та Володимир є місцевими підприємцями-початківцями та започаткували власні справи. Для реалізації підприємницької діяльності вони отримали від служби зайнятості матеріальну підтримку – виплату одноразово допомоги по безробіттю.

Відділ організаційно-інформаційної роботи та архівної справи ОЦЗ