З метою формування відповідального ставлення до планування професійної кар’єри, інформування про розмаїття спеціальностей і основні правила вибору професії фахівцями Драбівського і Тальнівського районних центрів зайнятості проведено інтелектуально-розвиваючі уроки у формі гри для молоді. Участь у КВЕСТах взяли понад 60 учнів 8-11-х класів Драбівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С. В. Васильченка-гімназія» та Тальнівської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІІ ст. До заходів долучилися і педагоги навчальних закладів.
Організатори розповіли присутнім, що профорієнтаційний КВЕСТ для учнівської молоді полягає у виконанні п’яти поетапних навчально-пізнавальних завдань на теми: «Контент», «Ресурс», «Вибір», «Дебют» та «План», які передбачають розширення знань про світ професійної праці, навчальні заклади, проведення тестування школярів з метою визначення сфери діяльності, презентації послуг служби зайнятості для молоді, організацію професіографічних екскурсій для школярів на місцевих підприємствах та організаціях.
На першому етапі розвиваючого заходу, школярі об’єднавшись в групи і команди за допомогою інтернет-ресурсів та інших інформаційних джерел зібрали різноманітну інформацію про професії, запропоновані спеціалістами центрів.
«Наша спільна робота з молоддю в ігровій формі сприяла тому, що учні з великою цікавістю та ентузіазмом включилися в інтерактив. Всі разом ми описали професії за їх різновидом діяльності, з’ясували кваліфікаційні вимоги до них, пригадали відповідні професійні свята та розглянули можливості працевлаштування за тією чи іншою спеціальністю», - відзначив фахівець з профорієнтації Драбівського центру зайнятості Володимир Педаш.
Також учні опанувавши елементарні навики ораторського мистецтва та озброївшись отриманою інформацією від спеціалістів, спробували ознайомити однолітків з професіограмою професії. Вони розповіли про основні фактори, які впливають на професійний вибір особистості та можливі помилки під час самовизначення.
Під час проведення пізнавальних ігр «Вгадай професію», «Алгоритм професійного самовизначеня», «Основні помилки у виборі професії» учням було запропоновано проаналізувати різні професії за визначеною схемою: «Предмет праці» – «Мета праці» – «Засоби праці» - «Умови праці».
На думку фахівця з профорієнтації Тальнівського районного центру зайнятості Вікторії Школьної саме за рахунок розширення знань про світ професійної праці, ознайомлення з розмаїттям сеціальностей і основними правилами їх вибору, вивчення сучасного ринку праці та його актуальних професій, у школярів формується відповідальне ставлення до планування своєї майбутньої кар’єри.
Для підтримки взаємодії «вчитель-учень» та «учень-вчитель» була спільно розроблена та продемонстрована відеопрезентація 5 професій – бухгалтера, юриста, хореографа, програміста і вихователя.
Наприкінці заходу школярі підсумували: «Якщо є бажання отримати цікаву і гідно оплачувану роботу в найближчому майбутньому – потрібно визначити правильно пріоритети вже сьогодні, а працювати над їх досягненням – вже зараз!».