Акаунт-менеджер — це фахівець, що працює з клієнтами компанії і забезпечує їхню лояльність, виконання всіх необхідних клієнту завдань, знаходить до кожного замовника індивідуальний підхід, підтримує з ним хороші відносини (навіть після того, як всі замовлення вже виконані), пропонує йому нові послуги і продукти.
По суті, акаунт-менеджер (тобто менеджер по роботі з клієнтами) — капітан корабля. Він завжди в курсі справ проекту: що треба зробити, на коли клієнт очікує результат і в якому вигляді.
Фахівець супроводжує замовника від початку проекту до його завершення, вигідно презентує клієнтові послуги компанії, укладає угоди в результаті позитивного проведення ділових зустрічей. Потім організовує виробничий процес від розробки плану і збору інформації до контролю роботи виконавців та інших фахівців.
Акаунт-менеджер має своєчасно надавати клієнту необхідну інформацію по проекту, вести переговори та брати участь у презентаціях.
Левова частка роботи спеціаліста пов’язана з відповідями на питання клієнтів, як прості, так і досить специфічні. Деякі з них вимагають проведення досліджень і аналізу ситуації, що склалася. За плечима у менеджера по роботі з клієнтами ціла команда. Він повинен знати, до кого звернутися, щоб з’ясувати стан справ.
Необхідні навички для акаунт-менеджера:
- організаторські здібності;
- уважне і педантичне ставлення до деталей та термінів;
- здатність генерувати ідеї та знаходити нестандартні рішення;
- вміння працювати з запереченнями та вести переговори;
- вміння простими словами пояснювати складні речі, щоб після відповідей у клієнта не виникало ще більше запитань;
- вміння організувати учасників процесу;
- досвід роботи в кол-центрі, сфері продажів або HoReCa (громадського харчування та готельного господарства).
Вибір професії аккаунт-менеджера часто базується на доступності освіти. Щоб стати фахівцем по роботі з клієнтами, вища освіта, звичайно, потрібна, але вона може бути дуже різною. У професії знаходять себе психологи і «технарі», економісти і лінгвісти, перекладачі та релігієзнавці, фахівці торгового і готельного сервісу.
Можна закінчити спеціалізовані курси — це відмінний варіант для тих, хто задумується над зміною професії чи вдосконаленням своїх навичок.