Сучасне бізнес-середовище швидко змінюється, а під час війни поготів. Український ринок праці стикнувся з дефіцитом кадрів, компанії відчувають нестачу шукачів й кваліфікованих кадрів. У зв’язку з цим працівникам доводиться постійно адаптовуватися до нових технологій та ринкових умов, щоб бути більш конкурентоспроможними. Хочемо поділиться списком навичок, які є актуальними на сьогодні.

Резильєнтність – термін, запозичений у фізиків, означає здатність твердих і пружних тіл відновлювати свою форму після механічної деформації. Психологи ж цим терміном називають здатність людини успішно функціонувати в умовах стресу. Резильєнтність живиться надією, оптимізмом, стійкістю й адаптивністю. "Технічна" частина резильєнтності – це здоровий спосіб життя. Тобто правильний режим сну, раціональне харчування, фізична активність і в цілому work/life balance. Якщо щось із цих факторів випадає, ви точно не зможете похизуватися витривалістю.

До резильєнтності належить і навичка адаптивності, що сьогодні вкрай важливо у бізнесі. Це здатність перепрофілюватися, а простими словами – вміти за будь-яких обставин знаходити своє місце. Ми спостерігаємо, як адаптація вже відбувається на всіх рівнях – окремих людей, суспільства, бізнесу, держави.

Управління емоційними станами. Єдина стабільність – це зміни, і ми це з вами вже усвідомлюємо. Успіх у воєнних реаліях вже не залежить від рівня освіти, інтелекту чи досвіду. Вміння керувати своїми емоціями – ось що дійсно має значення. І в цьому напрямку є багато практичних, прикладних напрацювань.

Критичне мислення та майстерність робити рішення. Щодня ми приймаємо сотні рішень. Які наслідки та якість цих рішень – ось головне запитання. Сьогодні ці рішення про виживання – своє власне або ж бізнесу. Ви можете використовувати методи, які для вас будуть найефективнішими: матриця рішень, дослідження ринку, аналіз витрат і корисності, SWOT-аналіз, Т-діаграма тощо. Головне, пам’ятайте, що це вміння допомагає залишатися сильним у безнадійній ситуації.

Взаємодія через емпатію. Нині турбота й емпатія стали гаслом ведення бізнесу. Ми переживаємо пік емпатії, яку мають проявляти роботодавці до співробітників, а співробітники до своїх компанії. Наша ефективність, здатність будувати якісні відносини та й задоволення від взаємодії залежить від нашого вміння проявляти щиру емпатію, не бути байдужим.

Креативність. Вміння відкривати розум для нових ідей, вміння сумніватися у статусі-кво, готовність йти проти умовностей та тестувати нові гіпотези. Креативність може і не бути вродженою здатністю, але згодом може навчитися кожен. Лише ця навичка відкриває ті двері, які ще вчора ніхто не бачив.