Бізнес-тренер — це людина, яка не тільки знає, як підвищити прибутковість бізнесу, працездатність колективу і прокачати командний дух, але й усіх цьому навчить.

Як можна зрозуміти з назви професії, — це тренер з роботи і ведення бізнесу. Ця людина навчає тих, хто вже займається будь-якою бізнес-діяльністю, або тих, хто тільки планує до неї звернутися, різним прийомам, методам і алгоритмам дій.

Бізнес-тренери проводять спеціальні заняття, на яких допомагають розв’язувати найрізноманітніші проблеми. Вони навчають бізнес-стратегіям, управлінням персоналом, тайм-менеджменту, ораторському мистецтву, мотивації персоналу, роботі з проблемними (і не дуже) клієнтами й багато чому іншому.

Завдання коучів зазвичай полягає в тому, щоб не просто розповісти учасникам тренінгу корисну теоретичну інформацію, а й закріпити знання на практиці. Під час заняття тренер керує виконанням ряду вправ, які допомагають учасникам:

  • краще запам’ятати і засвоїти інформацію;
  • позбутися від помилкових психологічних установок, невірних переконань і звичок, які заважають їм досягти успіху;
  • виробити і закріпити правильні алгоритми дій.

До завдань, які виконує фахівець, входить попереднє тестування й оцінка знань майбутніх учасників, підготовка навчальних планів, посібників і сценаріїв заходів, саме проведення тренінгів, атестація учасників, збір фідбека від них, ведення звітності про виконану роботу.

Бізнес-тренери часто займаються й організаторськими питаннями, як наприклад, попередні переговори з клієнтами, реклама своїх послуг, бронюванням квитків і номерів в готелях для проведення тренінгів в іншому місті тощо.

Які навички потрібні бізнес-тренеру

  • Знання з менеджменту, економіки, торгівлі, маркетингу, психології.
  • Знання методик навчання дорослих.
  • Уміння працювати з групою.
  • Ораторські здібності та артистичність.
  • Розвинені аналітичні здібності.
  • Стресостійкість, дипломатичність, винахідливість.

При працевлаштуванні бізнес-тренером роботодавці часто наполягають на наявність вищої освіти, знання англійської мови, на експертному званні в одній зі сфер бізнесу, а також наявності сертифіката престижних бізнес-курсів.

Оскільки бізнес-тренінги сьогодні виступають і в якості мотивації, потрібні й для навчання персоналу, і для розвитку HR-бренду компанії, (а ще є індивідуальні тренінги) спеціалісти з коучингу затребувані. Деякі компанії навіть наймають корпоративних бізнес-тренерів, посада називається тренінг-менеджер.

Молодість професії також створює дефіцит кваліфікованих кадрів. Отже, високий попит на фахівців утримуватиметься іще декілька років.

Професія коуча досить нова, тому отримати її у виші або училищі поки що неможливо. Вивчитися на бізнес-тренера можна або самостійно, або на професійних курсах. При цьому отримати вищу освіту в галузі економіки або управління персоналом і, можливо, психології необхідно.