Які помилки знижують і навіть зводять до нуля шанси отримати роботу?

Для вас ваше резюме - єдине і неповторне, а для роботодавців - всього лише одне з тисяч. У вашому розпорядженні всього 2-3 хвилини, коли його будуть читати. Не втрачайте цей шанс, не допускайте помилок, перерахованих нижче. Резюме – перше, за чим вас оцінюють.

1. Граматичні, орфографічні помилки і друкарські помилки. Грамотність мови безпосередньо впливає на загальне враження. Це як неохайний або брудний одяг. Для багатьох спеціальностей стовідсоткової грамотності не потрібно, і досвід показує, що наявність граматичних і мовних помилок слабо пов'язані з діловими та вольовими якостями кандидата - практичними навичками, працездатністю, цілеспрямованістю, організаторською жилкою, здатністю домогтися результатів. Однак помилки говорять про підготовку кандидата як фахівця в цілому - про його ерудицію, теоретичну підготовку, логічні і алгоритмічні здібності, вміння чітко викладати свої думки.

2. Неконкретне формулювання в пункті «Мета». Слід вказувати назви бажаних посад і сфер діяльності, а не писати зрозуміле тільки вам «отримання цікавої, перспективної роботи, де я зможу застосувати свої знання і вміння». Роботодавець не повинен здогадуватися, які знання і де ви хочете застосувати...

Те саме стосується формулювань «Знайти роботу з гідною заробітною платою і реалізувати себе». Яка саме зарплата вас гідна? «Знайти цікаву постійну роботу з можливістю кар'єрного росту». Яка саме робота для вас цікава? І т.п. Не грайте в гру «Вгадай, що я хочу», інакше може здатися, що ви самі не знаєте, що хочете... Вкажіть, на яку конкретно вакансію (посаду) і в яких видах діяльності (бізнесу) ви претендуєте.

3. Все більше людей методично розсилають резюме, не вказуючи телефон. Пам'ятайте: ви створюєте своє резюме з однієї причини - щоб вам зателефонували і запросили на співбесіду.

Якщо найцікавіша пропозиція знайде вас, припустимо, через півроку, коли ви поміняєте мобільного оператора, зміните адресу е-пошти або переїдете на іншу квартиру? Рідко все це трапляється одночасно, тому завжди залишається шанс знайти вас, якщо ви вказали всі можливі координати: поштову адресу, домашній і мобільний телефони, електронну пошту.

4. Неакуратне форматування, відсутність структури або шаблону. Менеджери з персоналу зазвичай читають резюме, що називається, по діагоналі, вихоплюючи досвідченим оком потрібні їм місця і ключові слова. Тому резюме повинно бути структурованим. Кожен розділ потрібно упорядкувати, кожен новий елемент (ПІБ, адреса і т.п.) почати з нового рядка.

Не зловживайте дрібними елементами оформлення - курсивом, жирним шрифтом, підкресленням, словами із заголовних букв.

5. Зайва інформація, що не має відношення до справи. Не слід писати про свої фізичні дані, батьків, знак зодіаку, перераховувати численні захоплення та інтереси.

Детальніше викладайте інформацію професійного характеру, і мінімум - особистої. Це дозволить показати, що ваше життя більшою мірою орієнтоване на роботу, ніж на дозвілля. В кінці резюме досить перерахувати 1-2 своїх захоплення. Краще вказувати активні види (наприклад, спорт, туризм), ніж побутові.

6. Резюме, створене для іншої посади або застаріле. Це демонструє лінь кандидата і неповагу до адресата. Не може бути єдиного резюме на всі випадки життя, яке можна було б розсилати по всіх вакансіях без змін. Кожного разу слід спершу ознайомитися, які якості та навички будуть цінуватися на новій роботі, і відповідно до них модифікувати резюме.

7. Резюме, сфокусоване на тому, що хочете ви, а не що може отримати роботодавець. Пишіть про те, яку користь ви можете принести, а не вказуйте свої вимоги.