Hard Skills:    це спеціалізовані знання та технічні навички, такі як розробка програмного забезпечення, дизайн тощо. Їх часто простіше визначити й виміряти, бо це і є ті практичні навички, які ми отримуємо в процесі навчання, з часом та досвідом. Нard Skills стосуються здатності робити конкретне завдання. Soft Skills — це те, як фахівці його виконують, та як адаптуються, співпрацюють з іншими, розв’язують проблеми та приймають рішення.

Дуже часто розділення на ці підкатегорії навичок можна зустріти в описах вакансій, а сьогодні вони є актуальними для багатьох фахівців у різних напрямках та сферах.

Світові тенденції ринку у різних галузях стверджують, що Soft важливіші, ніж Hard. Проте, все завжди залежить від вашої професійної діяльності. Наприклад, для технічних професій завжди будуть важливішими Hard Skills, у сфері обслуговування — Soft Skills. Сьогодні всі мають володіти так званим “гібридом” — міксом технічних та “м’яких” навичок.

Серед найбільш затребуваних Soft Skills виділяють наступні: 

  • Критичне мислення — здатність на основі наявної інформації усвідомлено аналізувати її та приймати незалежне рішення.
  • Ефективна комунікація — вміння чітко та ясно висловлювати свої думки та бачення, як для технічно обізнаної аудиторії, так і для людини, яка не працює в даній сфері.
  • Емоційний інтелект — вміння розуміти емоції та почуття, як свої власні, так і оточуючих, керувати власними емоціями, впливати на емоції інших людей.
  • Здатність розв’язувати проблеми — вміння визначати проблеми, знаходити можливості та ресурси для їх рішення.
  • Допитливість — внутрішній потяг до пошуку відповідей на актуальні та важливі питання.