Hard Skills: це спеціалізовані знання та технічні навички, такі як розробка програмного забезпечення, дизайн тощо. Їх часто простіше визначити й виміряти, бо це і є ті практичні навички, які ми отримуємо в процесі навчання, з часом та досвідом. Нard Skills стосуються здатності робити конкретне завдання. Soft Skills — це те, як фахівці його виконують, та як адаптуються, співпрацюють з іншими, розв’язують проблеми та приймають рішення.
Дуже часто розділення на ці підкатегорії навичок можна зустріти в описах вакансій, а сьогодні вони є актуальними для багатьох фахівців у різних напрямках та сферах.
Світові тенденції ринку у різних галузях стверджують, що Soft важливіші, ніж Hard. Проте, все завжди залежить від вашої професійної діяльності. Наприклад, для технічних професій завжди будуть важливішими Hard Skills, у сфері обслуговування — Soft Skills. Сьогодні всі мають володіти так званим “гібридом” — міксом технічних та “м’яких” навичок.
Серед найбільш затребуваних Soft Skills виділяють наступні:
- Критичне мислення — здатність на основі наявної інформації усвідомлено аналізувати її та приймати незалежне рішення.
- Ефективна комунікація — вміння чітко та ясно висловлювати свої думки та бачення, як для технічно обізнаної аудиторії, так і для людини, яка не працює в даній сфері.
- Емоційний інтелект — вміння розуміти емоції та почуття, як свої власні, так і оточуючих, керувати власними емоціями, впливати на емоції інших людей.
- Здатність розв’язувати проблеми — вміння визначати проблеми, знаходити можливості та ресурси для їх рішення.
- Допитливість — внутрішній потяг до пошуку відповідей на актуальні та важливі питання.