Це експерт, який орієнтується в новинках і тенденціях сучасної моди, вміє відбирати речі, які будуть користуватися попитом у покупців, формує модні колекції для магазинів і прораховує їх окупність. До його думки прислухаються не тільки власники бутиків. Дизайнери також орієнтуються на оцінки і запити закупівельників при створенні чергової колекції. Сьогодні професійні баєри дуже затребувані в індустрії моди.

Місця роботи - модні бутики і мережеві магазини взуття, одягу і аксесуарів.

Баєри з’явилися в Україні в 90-х роках минулого століття, коли почали розвиватися перші мережеві магазини модної продукції (одягу, взуття тощо). Спочатку в якості таких консультантів запрошувалися виключно західні експерти. Останні роки професію байера активно освоюють вітчизняні фахівці.

Основні посадові обов’язки байєра, як правило, такі:

  • формування сезонних колекцій (весна-літо, осінь-зима) і планування постійного асортименту товарів (для цього фахівець вивчає тренди моди і нові колекції дизайнерів, відвідує профільні виставки і т.п.);
  • аналіз поточних продажів колекцій і вивчення купівельних переваг;
  • участь у закупівлях або замовленні товарів (переговори з постачальниками і виробниками, узгодження ескізів на пошиття і т.п.).

Іноді байєр займається ціноутворенням і плануванням продажів на рік, півроку, квартал, місяць.

Вимоги до таких фахівців досить високі:

  • вища освіта;
  • добре володіння англійською мовою (розмовна та письмова);
  • досвід роботи в сфері закупівель;
  • досвід роботи з міжнародними постачальниками (Європа, Китай, Південно-Східна Азія);
  • впевнене володіння ПК.

Бажаними навичками є знання сучасних тенденцій моди; вміння моделювати одяг або взуття; знання другої іноземної мови – італійської, німецької, китайської.

Як стати байєром? Шлях в професію досить простий, але не швидкий. По-перше, потрібно здобути вищу освіту (бажано в сфері логістики, економіки, зовнішньоекономічної діяльності, маркетингу або дизайну) і вивчити англійську мову.

По-друге, необхідно отримати досвід роботи в закупівлях. Потрібно чітко розуміти, як магазини купують товари, на яких умовах, на основі яких договорів, як працюють з міжнародними партнерами, що магазини роблять з браком і т.п. Бажано розуміти всі нюанси закупівель.

По-третє, потрібно любити моду і дизайн. У рідкісних випадках може знадобитися вміння шити або проектувати одяг.