Черкаський обласний центр зайнятості

 

Інформація про суб’єкта надання адміністративної послуги

1.

Місце знаходження суб’єкта надання адміністративної послуги

Черкаський обласний центр зайнятості

18008, м. Черкаси, вул. Володимира Ложешнікова, 56

2.

Інформація щодо режиму роботи суб’єкта надання адміністративної послуги

Години прийому:

Понеділок – четвер – 800-1700, п’ятниця – 800 - 1600

обідня перерва:

понеділок – четвер – 1300 - 1345, п’ятниця – 1300 - 1400

3.

Телефон/факс (довідки), адреса електронної пошти та веб-сайт суб’єкта надання адміністративної послуги

Телефони: (0472) 63-95-34, 63-94-44

факс: (0472) 63-95-34, 63-78-52

E-mail: rd@ckocz.gov.ua, referent@ckocz.gov.ua,

http://www.dcz.gov.ua/chk/control

Нормативні акти, якими регламентується надання адміністративної послуги

4.

Закони України

Закон України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012     № 5067-IV із змінами і доповненнями, Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення бар’єрів для залучення іноземних інвестицій»        від 23.05.2017 № 2058-VIII, Закон України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» зі змінами, Закон України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» від 15.07.2021 № 1667-IX.

5.

Акти Кабінету Міністрів України

Постанова Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 № 858  «Про затвердження форм заяв для отримання роботодавцем дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства, продовження дії дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства, внесення змін до дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства» (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ № 1096 від 11.11.2020)

Умови отримання адміністративної послуги

6.

Підстава для одержання адміністративної послуги

Застосування роботодавцем праці іноземців та осіб без громадянства на території України.

7.

Перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, а також вимоги до них

Для отримання дозволу роботодавець подає до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості та трудової міграції (далі – територіальний орган) такі документи:

1) заява за формою, встановленою Кабінетом Міністрів України, в якій роботодавець підтверджує, що посада, на якій застосовуватиметься праця іноземця або особи без громадянства, чи роботи (послуги), які виконуватиме (надаватиме) гіг-спеціаліст, відповідно до законів України не пов’язана з належністю до громадянства України і не потребує надання допуску до державної таємниці;

2) копії сторінок паспортного документа іноземця або особи без громадянства з особистими даними разом з перекладом на українську мову, засвідченим в установленому порядку;

3) кольорова фотокартка іноземця або особи без громадянства розміром 3,5 x 4,5 сантиметра;

4) копія проекту трудового договору (контракту) або гіг-контракту з іноземцем або особою без громадянства, посвідчена роботодавцем.

Для працевлаштування окремих категорій іноземців та осіб без громадянства роботодавець додатково подає такі документи стосовно:

1) випускників університетів, що входять до першої сотні у світових рейтингах університетів, - копія диплома про вищу освіту відповідного університету, визнаного в Україні в установленому порядку;

2) іноземних працівників творчих професій - нотаріально засвідчені копії документів, що ідентифікують об'єкт авторського права та/або суміжних прав автора та засвідчують авторство (авторське право);

3) відряджених іноземних працівників - копія договору (контракту), укладеного між українським та іноземним суб'єктами господарювання, яким передбачено застосування праці іноземців та осіб без громадянства, які направлені іноземним роботодавцем в Україну для виконання певного обсягу робіт (надання послуг);

4) внутрішньокорпоративних цесіонаріїв - рішення іноземного суб'єкта господарювання про переведення іноземця або особи без громадянства на роботу в Україну та копія контракту, укладеного між іноземцем або особою без громадянства та іноземним суб'єктом господарювання, про переведення на роботу в Україну з визначенням строку роботи в Україні;

5) осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, - копії рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та довідки про звернення за захистом в Україні;

                                                                                                           6) осіб, які подали заяву про визнання особою без громадянства, та осіб, які оскаржують рішення про відмову у визнанні особою без громадянства, - копія довідки про звернення за визнанням особою без громадянства.

Документи, які були видані за кордоном, мають бути легалізовані в установленому порядку, якщо інше не визначено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Для працевлаштування засновників та/або учасників, та/або бенефіціарів (контролерів) юридичної особи територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, самостійно отримує відомості про закінчення формування статутного капіталу товариства на момент подання заяви про видачу дозволу.

Для працевлаштування іноземних ІТ-професіоналів територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, самостійно отримує відомості про наявність у роботодавця зареєстрованого виду діяльності - комп'ютерне програмування.

 Для працевлаштування гіг-спеціалістів територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, самостійно отримує відомості про наявність у роботодавця статусу резидента Дія Сіті.

Територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, самостійно отримує в електронній формі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про статус роботодавця як юридичної особи або фізичної особи - підприємця.

8.

Порядок та спосіб подання документів, необхідних для отримання адміністративної послуги

Роботодавець подає заяву про видачу дозволу та документи, що додаються до неї, особисто або через уповноважену ним особу за дорученням.                                                                                                                                                                                                 

Територіальний орган надає роботодавцю опис прийнятих документів одразу після прийняття від нього заяви про видачу дозволу та документів, що подаються разом із заявою.

9.

Платність (безоплатність) надання адміністративної послуги

Платна.

Плата не справляється для:

- осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту;

- осіб, які подали заяву про визнання особою без громадянства, та осіб, які оскаржують рішення про відмову у визнанні особою без громадянства.

 

У разі платності:

9.1.

Нормативно-правові акти, на підставі яких стягується плата

Закон України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012     № 5067-IV із змінами і доповненнями.

9.2.

Розмір та порядок внесення плати (адміністративного збору) за платну адміністративну послугу (видачу дозволу)

Розмір плати за видачу дозволу становить:

1) для дозволів, що видаються на строк від одного до трьох років - шість прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених законом на 1 січня календарного року, в якому роботодавцем подані документи;

2) для дозволів, що видаються на строк від шести місяців до одного року включно - чотири прожиткові мінімуми для працездатних осіб, встановлені законом на 1 січня календарного року, в якому роботодавцем подані документи;

3) для дозволів, що видаються на строк до шести місяців - два прожиткові мінімуми для працездатних осіб, встановлені законом на 1 січня календарного року, в якому роботодавцем подані документи.

Плата здійснюється протягом 10 робочих днів з дня отримання рішення про видачу дозволу, яке надсилається територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, поштою з повідомленням про вручення.

Плата за видачу дозволу зараховується до бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

9.3.

Розрахунковий рахунок для внесення плати

Рахунки Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, відкриті у територіальному органі Державної казначейської служби за відповідним кодом бюджетної класифікації.

10.

Строк надання адміністративної послуги

Рішення щодо видачі дозволу приймається протягом 7 робочих днів з дня реєстрації заяви роботодавця та документів, необхідних для отримання послуги.

11.

Результат надання адміністративної послуги

Видача дозволу на застосування праці іноземця або особи без громадянства.

12.

Строк дії дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства

 

1. На строк дії трудового договору (контракту) або гіг-контракту, але не більш як на три роки - для особливих категорій іноземців та осіб без громадянства:

1) іноземні високооплачувані професіонали;

2)засновники та/або учасники, та/або бенефіціари (контролери) юридичної особи, створеної в Україні;

3) випускники університетів, що входять до першої сотні у світових рейтингах університетів, відповідно до переліку, визначеного Кабінетом Міністрів України;

4) іноземні працівники творчих професій;

5) іноземні ІТ-професіонали;

6) гіг-спеціалісти.

2. На строк дії договору (контракту), укладеного між українським та іноземним суб'єктами господарювання, але не більш як на три роки - для відряджених іноземних працівників.

3. На строк дії рішення іноземного суб'єкта господарювання про переведення іноземця або особи без громадянства на роботу в Україну та контракту, укладеного між іноземцем або особою без громадянства та іноземним суб'єктом господарювання, про переведення на роботу в Україну - для внутрішньо корпоративних цесіонаріїв.

4. На строк дії трудового договору (контракту), але не більш як на один рік - для всіх інших іноземних найманих працівників.

Роботодавець може зазначити у заяві про видачу дозволу менший строк, ніж встановлено цим Законом.

Не допускається оформлення дозволу на менший строк, ніж зазначено у відповідній заяві та в межах строків, встановлених цим Законом.

13.

Перелік підстав для зупинення розгляду заяви у наданні адміністративної послуги

1. Подання документів від імені роботодавця особою, яка не має на це повноважень.

2. Подання разом із заявою документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі.

3. Невідповідність заяви та/або документів, поданих разом із заявою, вимогам, установленим цим Законом, складення заяви не за встановленою формою.

4. Наявність недостовірних даних у заяві або документах, поданих разом із заявою.

5. Невідповідність умов трудового договору (контракту), укладеного з іноземцем або особою без громадянства законодавству України про працю.

14.

Строки прийняття рішення про зупинення в наданні адміністративної послуги

На наступний робочий день після отримання від роботодавця заяви про отримання дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства та документів що додаються до неї.

15.

 

Способи та терміни отримання інформації про зупинення в наданні адміністративної послуги

Копія рішення про зупинення розгляду заяви надсилається роботодавцеві поштою з повідомленням про вручення та електронною поштою не пізніше наступного робочого дня після прийняття рішення.

16.

Строки зупинення розгляду заяви у наданні адміністративної послуги

Розгляд заяви зупиняється для усунення підстав, викладених у відповідному рішенні, на строк, що становить сім робочих днів з дати прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про видачу.

17.

Строки продовження розгляду заяви у наданні адміністративної послуги

З дня подання документів на заміну та/або мотивувального листа щодо причин відхилення зауважень, строк розгляду заяви, продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

18.

Перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги

1. Не усунення підстав для зупинення розгляду заяви протягом встановленого строку або визнання територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, мотивувального листа, поданого роботодавцем, необґрунтованим.

2. Відсутність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про роботодавця або наявність відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, або наявність відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, який є роботодавцем.

19.

Результат відмови у наданні адміністративної послуги

Подані документи повертаються (видаються особисто, надсилаються поштовим відправленням) роботодавцю не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від роботодавця заяви про їх повернення.

20.

 Строки та способи отримання відповіді (результату)

 Копія рішення (копія наказу або витяг з наказу та супровідний лист) про видачу дозволу надсилається роботодавцю поштою з повідомленням про вручення та електронною поштою із зазначенням платіжних реквізитів для внесення плати за видачу дозволу і розміщується на офіційному веб-сайті (http://www.dcz.gov.ua/chk/control у рубриці «Видача дозволів іноземцям», підрубрика «Реєстр рішень РегЦЗ») протягом двох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.

21.

Перелік підстав для скасування рішення про видачу дозволу

1. Невнесення роботодавцем плати за видачу дозволу  протягом 10 робочих днів з дня отримання рішення про видачу дозволу, яке надсилається територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, поштою з повідомленням про вручення.

2. Неподання роботодавцем у встановлений строк (роботодавець зобов'язаний укласти з іноземцем чи особою без громадянства трудовий договір (контракт) не пізніш як за 90 календарних днів з дати видачі дозволу та у десятиденний строк після укладення трудового договору (контракту) надати його копію, засвідчену роботодавцем, територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції) до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, копії трудового договору (контракту), укладеного з іноземцем або особою без громадянства, якщо подання такої копії є обов'язковим відповідно до цього Закону.

3. Подання роботодавцем письмової заяви про скасування дозволу за обставин:

1) трудовий договір (контракт) або гіг-контракт з іноземцем чи особою без громадянства припинено;

2) припинено виконання договору (контракту), укладеного між українським та іноземним суб'єктами господарювання, у зв'язку з яким був направлений іноземець або особа без громадянства;

3) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, прийняв рішення про визнання іноземця або особи без громадянства біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, або особою без громадянства.

4. Виявлення недостовірності даних у поданих роботодавцем документах, яка не могла бути виявлена під час розгляду заяви.

5. Наявності рішення про примусове повернення або примусове видворення іноземця або особи без громадянства, прийнятого відповідно до статей 26 та 30 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства".

6. Встановлення факту застосування праці іноземця або особи без громадянства на інших умовах, ніж ті, що визначені дозволом, або іншим роботодавцем (крім роботи за сумісництвом (праця іноземців та осіб без громадянства може застосовуватися на різних посадах в одного або декількох (двох і більше) роботодавців, за умови отримання дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства (далі - дозвіл) на кожній посаді) та суміщення посад (іноземний найманий працівник може суміщати роботу на посаді, визначену дозволом, з роботою на посаді тимчасово відсутнього працівника, за умови, що суміщення триває не більше 60 календарних днів протягом календарного року).

7. Невикористання іноземцем або особою без громадянства права на оскарження рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, про відмову у визнанні біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, або особою без громадянства, або у разі остаточного вирішення питання про відмову у визнанні біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, про відмову у визнанні особою без громадянства.

 8. Набрання законної сили обвинувальним вироком суду, за яким іноземця чи особу без громадянства засуджено за вчинення кримінального правопорушення.