Маркетинг – діяльність, спрямована на просування продукції до споживача шляхом дослідження ринкової кон'юнктури сформованої групи товарів. Ціль маркетингової діяльності – сформувати потребу, а потім попит споживачів на визначений товар, просунути його на ринку, максимізувати збут і прибуток.

Професія маркетолога має довгий історичний шлях розвитку. Уже з часів перших торгових підприємств (купців) гостро постало питання конкуренції між ними. Поступово починалися перші кроки до вивчення ринку. Цей факт можна вважати передумовою до виникнення даної професії. Згодом технічний прогрес сприяв насиченню ринків і витонченості методів конкуренції, особливо це відчулося в епоху капіталізму. Саме в цей час професія маркетолога сформувалася як самостійна діяльність.

     Домінуючі види діяльності:

  • підготовка проектів по просуванню і реалізації продукції;
  • проведення опитувань (анкетування і т.д.);
  • збір інформації про товари схожих груп;
  • збір інформації про торгові марки, фірми, що займаються випуском схожих товарів;
  • проведення рекламних акцій і презентацій продукції, що просувається;
  • формування визначеного іміджу товару на ринку.

Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності:
Здібності:

  • добре розвинуті аналітичні здібності;
  • високий рівень інтелекту;
  • уміння приймати рішення в невизначених ситуаціях;
  • здатність керувати собою; 
  • розвинуті організаторські здібності;
  • розвинуті комунікативні здібності.

Особистісні якості і схильності:

  • креативність; 
  • критичність;
  • вимогливість;
  • відповідальність;
  • гнучкість;
  • прагнення до порядку, технологічності і нормативності;
  • розвита інтуїція;
  • ерудованість, енергійність; 
  • впевненість у собі, прийнятих рішеннях;
  • цілеспрямованість, дієвість;
  • прагнення до постійного особистісного росту.
    Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
  • нездатність зіставляти й аналізувати факти; 
  • нерішучість, непевність у собі;
  • відсутність інтересу до виконуваної роботи;
  • низький рівень розвитку чи відсутність організаторських і комунікативних здібностей;
  • неорганізованість, недисциплінованість, безініціативність;
  • ригідність;
  • схильність перекладати відповідальність на інших;
  • вузькість кругозору;
  • невміння керувати собою;
  • невміння протистояти зовнішнім факторам.

Області застосування професійних знань:

  • промисловість; 
  • торгівля;
  • будівництво і сільське господарство;
  • транспорт і зв'язок; 
  • готельний і ресторанний бізнес;
  • туристична сфера.

На сьогодні, професія маркетолога стає незамінною практично у всіх сферах економіки.