На ринку праці, як і на будь-якому іншому ринку, основна проблема - конкуренція. Практично завжди є інші кандидати з таким же гарним професійним досвідом, а роботодавець робить вибір між кількома претендентами. Як же схилити його на свій бік? Пропонуємо вам деякі маркетингові прийоми, які допоможуть краще презентувати ваші професійні якості.

По-перше, сформуйте свою «унікальну пропозицію». Як? Лаконічно і виразно сформулюйте, які риси відрізняють вас від конкурентів і яку конкретну вигоду отримає від вас компанія. Можливий варіант: «2 іноземні мови, більше 30 успішних проектів, 12 років досвіду в міжнародних компаніях». Можливий інший чіткий виклад ваших унікальних якостей, важливих саме у вашій професійній сфері.

 По-друге, орієнтуйтеся на свою цільову аудиторію. Перше, що роблять фахівці, розробляючи маркетингову стратегію, - визначають цільову аудиторію. Для успіху на ринку компаніям потрібно точно знати, хто їхній клієнт - п'ятнадцятирічний підліток або тридцятирічна бізнес-леді. Так вони можуть чітко визначити, які інструменти задіяти, щоб підштовхнути клієнта до покупки. Так само повинні вчинити і ви. Якщо ви подаєте резюме в різні компанії, варто адаптувати його під конкретного роботодавця. По суті, вашу «цільову аудиторію». Воно повинно бути чітко орієнтоване на бажану посаду, компанію і сферу.

Також важливо говорити з роботодавцем однією мовою. Уважно прочитайте вимоги до вакансії і перегляньте сайт компанії, виділяючи для себе ключові слова, які використовує ваш потенційний роботодавець. Використовуйте у своєму резюме і супровідному листі ту ж лексику, навіть якщо зазвичай у роботі ви користуєтеся іншою термінологією. Так ваше резюме буде більш зрозумілим роботодавцю і покаже, що ви з ним, як кажуть, на одній хвилі.

Демонструйте переваги для «покупця». Проблема багатьох резюме в тому, що вони перетворюються на довгий перелік обов'язків, які раніше виконував кандидат. При цьому резюме не дає роботодавцю розуміння, чому це корисно й важливо для його компанії. Зробіть в резюме окремі блоки, в яких чітко опишіть свої вміння та досягнення. Так роботодавець відразу буде бачити, чим ви будете йому корисні. Тому в резюме варто не тільки описувати, що ви зробили, але і представити свої сильні сторони, особливі здібності і досвід як незаперечну перевагу для роботодавця. Все, що ви включаєте в резюме, має показувати вашу привабливість як кандидата. Найлегше цього досягти, якщо складаючи резюме, весь час запитувати себе: «Про що говорить цей пункт?».

Використовуйте більше одного каналу просування. Фахівці з маркетингу завжди намагаються використовувати різні канали зв'язку з клієнтом. Цей прийом ефективний і під час пошуку роботи. Розкажіть своїм знайомим, що ви шукаєте роботу, і, можливо, вам пощастить отримати пропозицію. При цьому не варто забувати про інші канали спілкування - соціальні мережі, блоги, форуми, сайти пошуку роботи. Всі ці канали зв'язку допоможуть вам розширити поле ваших пошуків.