На сьогоднішній день багато державних та комерційних установ пропонують різні форми документів, що потрібно заповнювати при прийомі на роботу. Найпоширенішими формами є:
- особиста анкета для прийому на роботу;
- заява;
- автобіографія.
Особиста анкета заповнюється чорним або синім чорнилом. Записи виконуються акуратним рівним почерком, без виправлень і помилок (при можливості варто зробити ксерокопію анкети).
В анкеті подається точна і детальна інформація про себе, а саме:
- біографічні дані;
- домашня адреса та телефон;
- освіта;
- науковий ступінь та звання;
- наукові праці та винаходи;
- підвищення кваліфікації;
- досвід роботи;
- володіння іноземними мовами;
- вміння працювати з ПК, офісною технікою.
Також в особистій анкеті може бути подана інформація про:
- сімейний стан;
- захоплення (хобі);
- громадську діяльність;
- заняття спортом;
- відзнаки за професійну діяльність;
- наявність посвідчення та досвіду водія;
- можливість перебувати у відрядженнях.
Але такого роду інформацію слід вказувати в тому випадку, коли вона сприятиме позитивному іміджу.
Запитання, на які не хотілося б відповідати, оскільки немає впевненості, що відповідь зрозуміють правильно, можна залишити без відповіді, записавши “питання обговоримо під час співбесіди”.
Допускається також не давати відповіді на деякі неправомірні запитання, а обговорювати їх, якщо виникне необхідність під час інтерв’ю.
Дотримуючись при заповненні анкет вищевказаних рекомендацій, можна збільшити свій шанс справити позитивне враження на роботодавця.
Відділ організації профорієнтації ОЦЗ