Найбільше вакансій сконцентровано у регіонах, проте і у містах можна знайти роботу за такою спеціальністю.

Серед інших назв цієї посади — тваринник. Деякі можуть плутати зоотехніка та зооінженера, проте це різні за призначенням професії, і щоб це довести, розглянемо особливості роботи зоотехніком.

Головна місія зоотехніка — забезпечення оптимальних умов для годування та утримання худоби для отримання високої якості продукції. Окрім того, на великих підприємствах вони відповідають за правильне використання технологій, дотримання стандартів і норм.

В цьому й полягає основна відмінність між зоотехніком та зооінженером — якщо перший відповідає за утримання скота, то зооінженер відповідає за його розведення.

          В деяких випадках до функцій фахівця відносять маркетингові задачі — просування продукції на ринку, участь в розробці маркетингової стратегії тощо. Проте вони не є основними. До головних обов’язків зоотехніка належать:

  • виконання робіт, які пов’язані з покращенням якості домашніх тварин, птиці та риби;
  • контроль та розподіл витрат корму. Забезпечення прогресивних засобів годівлі;
  • створення умов для утримання скота та їхнє дотримання;
  • забезпечення високої якості продукції, виявлення причин та усунення недоліків, в разі виникнення;
  • контроль реалізації продукції та дотримання встановлених термінів;
  • планування діяльності на майбутнє, організація процесів у трудовому колективі;
  • забезпечення техніки безпеки;
  • розробка кормових програм, рекомендацій,  консультація на виїзді.

Загалом для зоотехніка достатньо середньої спеціальної освіти, проте фахівці з вищою освітою краще влаштовуються й мають вищу заробітну плату. Від спеціаліста вимагають глибоких знань в зоотехніці, ветеринарії, володіння технологіями приготування кормів та комбікормів. Також потрібен досвід у складанні раціонів, знання сучасних технологій, що збільшують продуктивність худоби. Якщо компанія працює з іноземними партнерами, то необхідне знання іноземних мов.

Аби стати затребуваним професіоналом, треба в першу чергу любити тварин та мати бажання працювати за професією. Крім того, необхідні високий рівень логіки, вміння швидко переключатися з одного об’єкта на інший, мати фізичну підготовку та розвинену пам'ять, бажання організовувати заходи у ході маркетингової кампанії.

Важливі також вимоги щодо здоров’я — не дозволяється працювати з тваринами алергікам, людям із захворюванням серцево-судинної системи, людям з особливими потребами, людям з порушенням опорно-рухової системи, слабким зором та слухом.