Телефонний дзвінок - це найбільш ефективний спосіб пошуку роботи. За наявності навиків ведення ділових телефонних переговорів, упевненості в собі і позитивного настрою, розмова з працедавцем може завершитися запрошенням на співбесіду.

Перш ніж дзвонити в організацію (фірму), потрібно визначити для себе:

- мету дзвінка;

- зміст дзвінка;

- підготувати питання, на які ви хотіли б отримати відповіді;

- підготувати відповіді на питання, які можуть бути задані працедавцем;

- дізнатися посаду і П.І.Б. вашого майбутнього співбесідника;

- приготувати папір і ручку, на випадок, якщо доведеться що-небудь записувати;

- підготувати своє резюме  та оголошення про вакансію, що цікавить вас.

 

Пам’ятайте, що вас не бачать, і візитною карткою стає те, що ви говорите і як ви це робите.

* Не починайте розмову з питання: «Хто говорить?», а уточніть, чи туди ви потрапили.

* Представтеся і повідомте мету свого дзвінка.

*Посміхайтеся. Людина на протилежному кінці відчуває це по тону вашого голосу.
     * Чітко промовляйте слова.

* Ніколи не перебивайте співбесідника на півслові, дайте закінчити думку.

* Не ставте декілька питань підряд, зробіть паузу, щоб почути відповідь.

* Ваші питання повинні бути чіткими і короткими.

* Якщо ви щось не зрозуміли або не почули, то попросіть співбесідника повторити або

уточнити інформацію.

* Домовляючись про зустріч, не намагайтеся по телефону вирішити відразу всі питання.

* Повторіть ще раз те, що повинен запам’ятати ваш співбесідник (дату зустрічі, телефон, П.І.П. і т.д.)

 

Алгоритм переговорів

Норма ділової телефонної розмови - три хвилини. За цей час ви повинні:

- привітатися, представитися (П.І.Б., вакансія, що цікавить, освіта, кваліфікація, практика роботи за фахом);

- продемонструвати інтерес до роботи в даній організації;

- у разі відповіді «так» - домовитися про дату і час зустрічі, «ні»  - поклопотатися про інформацію: можлива робота в найближчому майбутньому, робота не за фахом і т.д.;

 - виразити подяку за приділений час.