Телефонний дзвінок - це найбільш ефективний спосіб пошуку роботи. За наявності навиків ведення ділових телефонних переговорів, упевненості в собі і позитивного настрою, розмова з працедавцем може завершитися запрошенням на співбесіду.
Перш ніж дзвонити в організацію (фірму), потрібно визначити для себе:
- мету дзвінка;
- зміст дзвінка;
- підготувати питання, на які ви хотіли б отримати відповіді;
- підготувати відповіді на питання, які можуть бути задані працедавцем;
- дізнатися посаду і П.І.Б. вашого майбутнього співбесідника;
- приготувати папір і ручку, на випадок, якщо доведеться що-небудь записувати;
- підготувати своє резюме та оголошення про вакансію, що цікавить вас.
Пам’ятайте, що вас не бачать, і візитною карткою стає те, що ви говорите і як ви це робите.
* Не починайте розмову з питання: «Хто говорить?», а уточніть, чи туди ви потрапили.
* Представтеся і повідомте мету свого дзвінка.
*Посміхайтеся. Людина на протилежному кінці відчуває це по тону вашого голосу.
* Чітко промовляйте слова.
* Ніколи не перебивайте співбесідника на півслові, дайте закінчити думку.
* Не ставте декілька питань підряд, зробіть паузу, щоб почути відповідь.
* Ваші питання повинні бути чіткими і короткими.
* Якщо ви щось не зрозуміли або не почули, то попросіть співбесідника повторити або
уточнити інформацію.
* Домовляючись про зустріч, не намагайтеся по телефону вирішити відразу всі питання.
* Повторіть ще раз те, що повинен запам’ятати ваш співбесідник (дату зустрічі, телефон, П.І.П. і т.д.)
Алгоритм переговорів
Норма ділової телефонної розмови - три хвилини. За цей час ви повинні:
- привітатися, представитися (П.І.Б., вакансія, що цікавить, освіта, кваліфікація, практика роботи за фахом);
- продемонструвати інтерес до роботи в даній організації;
- у разі відповіді «так» - домовитися про дату і час зустрічі, «ні» - поклопотатися про інформацію: можлива робота в найближчому майбутньому, робота не за фахом і т.д.;
- виразити подяку за приділений час.