Продавець-консультант – одна з найпопулярніших професій. Затребуваність цього виду зайнятості обумовлена, по-перше, постійно зростаючою кількістю торгових місць, особливо в великих містах, де споживча можливість жителів стабільно висока. По-друге, для старту кар’єри головне – бажання опанувати професію, адже часто роботодавці не вимагають наявності у претендентів на посаду спеціальної освіти або значного досвіду роботи. Претендентові знадобиться позитивний настрій, комунікабельність і готовність працювати на результат. А якщо ви володієте відчуттям такту, вмінням переконувати, то бажання стати продавцем-консультантом не викличе складності.

Уміння грамотно презентувати товар, розповісти про його переваги, викликати у потенційного покупця бажання зробити покупку – базова навичка, без якої в цій професії неможливо обійтися.  Очевидно, що для успішної роботи важливі знання специфіки товару: асортименту, цін, виробничих нюансів. Адже не розбираючись в матеріалах, з яких виготовлений продукт, не знаючи технології і місця виробництва, не вміючи розповісти про історію, переваги певного бренду, продавець-консультант навряд чи викличе довіру у потенційного покупця. 

 Обов’язки продавця-консультанта:

  • компетентне ввічливе обслуговування відвідувачів, надання консультацій з будь-яких питань, що стосуються продукції та здійснення покупки, створення комфортних умов для вибору товару;
  • підрахунок вартості покупки, супровід покупця до каси, пояснення умов гарантійного обслуговування;
  • передпродажна підготовка товару: розпакування, перевірка кількості продукції, відповідність найменуванням, огляд на наявність пошкодження, маркування;
  • підготовка до роботи торгового залу: контроль наявності товару і цінників на ньому, розміщення товару відповідно товарними групами, принципам мерчандайзингу, підтримання чистоти в залі;
  • участь в інвентаризації товару.

При необхідності продавець-консультант повинен виконувати обов’язки касира і вміти оформити покупку на касі.

Спілкуючись з постійними і новими клієнтами, продавець повинен проявляти стриманість, дипломатичність, терплячість. Потрібно вміти викликати у потенційного покупця довіру і розуміння того, що консультант не просто хоче продати товар, а дійсно зацікавлений в тому, щоб покупка повністю задовольнила клієнта. Щира участь у виборі розміру і моделі одягу, техніки за певними параметрами, косметики по типу шкіри, волосся і так далі, підштовхує відвідувача магазину до здійснення покупки. Тому не зайвими будуть базові знання психології, розуміння правил етикету, ввічливість. Не менш важливі вміння слухати, товариськість, позитивний настрій.

Більшість продавців-консультантів працюють позмінно, проводячи велику частину робочого часу на ногах – відповідно, претендуючи на цю посаду, потрібно бути готовим до фізичних навантажень.

Розуміння тенденцій ринку, поінформованість про актуальні тренди, знання головних конкурентів і вміння підкреслити переваги продукції в порівнянні з конкуруючими виробниками значно полегшує процес спілкування з покупцем і презентації товару.

Охайний зовнішній вигляд, стриманий макіяж у жінок, поставлена ​​грамотна мова – все це традиційно знаходиться серед характеристик, на які зазвичай звертають увагу роботодавці, розглядаючи кандидатуру на посаду продавця-консультанта.