Професія аналітика вже зуміла зайняти міцні позиції у вітчизняному бізнесі. Перш ніж зробити черговий крок у розвитку фірми, розширенням чи об’єднанням, інвестуванням або навіть рекламною кампанією, керівники вважають доречним проконсультуватися в аналітика. Цей фахівець, використовуючи всілякі відомості, пропонує способи вирішення проблем і визначає напрям руху. Тому професійний аналітик є одним з найважливіших працівників будь-якої серйозної фірми.
         На сьогоднішній день у зв’язку з глобальною інформатизацією сфер діяльності людини аналітики стають усе більше затребуваними. У сучасному світі всі їхні завдання можна чітко розподілити на два напрями:

  • аналіз історії з метою виявлення закономірностей, причин формування історії у даному вигляді, а також прогнозування;
  • аналіз процесів з метою подальшої їхньої автоматизації.

        Робота аналітика рідко буває обмежена чітким колом обов’язків, що справедливо і для більшості спеціальностей, які мають відношення до теоретичної діяльності. Найчастіше у невеликих і середніх компаніях такий фахівець є в штаті департаменту розвитку або відділу маркетингу.

Основні обов’язки аналітика:

  • проведення моніторингу поточної ситуації і прогнозування процесів, які відбуватимуться у галузі, що цікавить найближчим часом або в перспективі;
  • вивчення різних чинників, а також оцінка їх впливу на ситуацію;
  • визначення інвестиційної привабливості проектів і формування цінової політики;
  • тактичне і стратегічне планування розвитку фірми тощо.

Схематично можна представити діяльність аналітика трьома етапами: збір інформації — аналіз результатів — вироблення рекомендацій. Але фактично все набагато складніше, адже особливість цієї професії в тому, що при існуванні певних схем і моделей, різних формул, програм для обробки даних і багато іншого, найістотнішим інструментом є все ж здатність людини зробити правильні висновки. При цьому справжнього професіонала відрізняє те, що, прекрасно орієнтуючись у специфіці тієї сфери, в якій він працює, відповідь на будь-яке питання він дає практично одразу, а додаткова інформація потрібна йому лише для підтвердження і корекції результатів.

Затребуваність аналітика як спеціаліста визначається саме його здатністю систематизувати дані, правильно орієнтуючись в інформаційному потоці, і наявністю свого роду інтуїції, заснованій, по суті, на чіткому і адекватному уявленні про події, що відбуваються довкола.

Як правило, аналітик не просто думає, а працює над конкретно поставленим перед ним завданням.

Аналітикові доводиться відповідати на безліч запитань. Основні з них: чи варто вкладати засоби в той або інший проект, яку організацію можна залучити як партнера, наскільки надійні постачальники тієї або іншої продукції і послуг, коли є сенс робити певні дії тощо. Причому необхідно не лише відповісти на запитання, але і обґрунтувати, чим продиктований даний висновок.

Робота аналітика дуже цікава, різноманітна, насичена, крім того, затребувана і перспективна.
Слід сказати, що тенденції розвитку бізнесу залежать, перш за все, від аналітиків, їхньої здатності правильно оцінити ситуацію і вчасно дати правильну оцінку і рекомендації. Тому, тим, хто вирішить присвятити себе цій професії, потрібно завжди пам’ятати про покладену на них відповідальність не лише перед своїми роботодавцями, але і перед кінцевим споживачем продукції.