PR-менеджер – це фахівець, що налагоджує комунікацію між компанією або людиною і аудиторією, цілеспрямовано працює над формуванням громадської думки.

Головна мета його роботи – формування позитивного іміджу установи, організації, компанії, бренду, особистості у громадськості і цільової аудиторії шляхом цілеспрямованих дій. Для цього фахівець формує інформаційні приводи, пише і поширює новини, статті, прес-релізи, що інформують про діяльність. Також він займається організацією прес-конференцій, іміджевих заходів, керує розробкою та виготовленням рекламної продукції. Деякою мірою, це «обличчя» компанії, співробітник, який доносить інформацію за допомогою ЗМІ та інших комунікаційних каналів, продумує стратегії просування бренду.

Переймаючись питанням про те, як стати PR-менеджером, слід пам’ятати, що, при всій важливості професійних навичок, на перший план виходять м’які навички (англ. Soft skills): дипломатичність і вміння успішно спілкуватися з людьми, активна життєва позиція і знання в сфері психології, соціології, стресостійкість та багато іншого.

Послуги піар-фахівців потрібні фактично кожній організації, установі чи компанії. Без подібних співробітників не обходяться ні державні чи бізнесові структури, ні команди політиків чи людей мистецтва.

Якщо ви задумалися про те, як стати PR-менеджером, зверніть увагу на вимоги, які звичайно пред’являються до фахівців сфери public relations:

  • вища освіта, досвід роботи в сфері реклами, журналістики, маркетингу, часто – психології, соціології, інших гуманітарних напрямків;
  • грамотна усна і письмова мова, представницький зовнішній вигляд;
  • навички написання матеріалів – статей, новин, інтерв’ю тощо;
  • бажане знання іноземних мов;
  • комунікабельність, гнучкість в спілкуванні;
  • організаторські здібності, лідерські якості, що допоможуть краще реалізувати себе в професії.

Щоб стати успішним PR-менеджером, ефективно виконувати свої обов’язки, потрібно, перш за все, добре орієнтуватися в сфері, де працює підприємство чи організація, розуміти основні цілі організації, чітко формулювати ідею бренду. Широке коло знайомств, «виходи» на ЗМІ дуже допоможуть у роботі. Крім того, корисно знати:

  • основи економіки, маркетингу, юриспруденції;
  • базові інструменти PR;
  • методи визначення цільової аудиторії;
  • структуру, функції, формат засобів масової інформації;
  • ефективні способи донесення інформації про компанії, бренд, людину.

Професія PR-менеджер стає все більш популярною і затребуваною, тому більшість вузів економічного спрямування готують фахівців зі зв’язків з громадськістю. Як стати PR-менеджером, якщо отримання вищої освіти для вас з певних причин неактуально? Пройдіть курси, тренінги, які проводяться визнаними професіоналами галузі. Для самоосвіти підійдуть книги, посібники, які допомагають, за умови наявних базових навичок і відповідних особистих якостей, стати успішним піар-менеджером.