Ви  перебуваєте в активному пошуку роботи? Ви вже давно активні на LinkedIn і знаєте про всі переваги цієї найбільшої ділової соцмережі? А можливо ви ще новачок на цьому ресурсі і поки що тільки відкриваєте для себе нові можливості?

В сучасному професійному світі активно розвивається ділове спілкування з використанням соціальних мереж. Яскравим представником такої комунікації є професійна соціальна мережа Linkedin. З кожним днем вона набуває все більшої популярності в Україні. На сьогоднішній день багато молодих фахівців є активними її користувачами.

На відміну від розміщення резюме на спеціалізованих сайтах з пошуку роботи, перевагою користування Linkedin є те, що наявність профілю не означає те, що  професіонал знаходиться у активному пошуку роботи. В той же час, існує досить велика кількість профілів, які практично не заповнені, або інформація в них подана вкрай неефективно.

У будь-якому випадку, не залежно від досвіду користування цією мережею, важливо розуміти, як мало у вас часу, щоб справити потрібне враження на роботодавця. Рекрутери затримуються на вашому профілі всього на 10-30 секунд, вирішуючи для себе - «так» або «ні». І якщо ви не зробите це «так» очевидним, вони, швидше за все, перейдуть до наступного кандидата.

Ось кілька прикладів того, як профіль LinkedIn може працювати проти вас і як це виправити.

Приклад №1 - у вашому профілі немає фотографії, або фото представляє вас в невигідному світлі. Шанси вашого профілю на перегляд роботодавцем зростають в 11 разів, якщо в ньому є фото. Але не будь-яке фото буде працювати на вас. Пам'ятайте, Linkedin - мережа ділова і роботодавці очікують, перш за все, побачити ваш професійний імідж. Тому фотографія повинна відповідати наступним вимогам:

  • портрет (плечі і вище);
  • ви, і тільки ви (ніяких чужих рук на плечах);
  • погляд в камеру і доречна привітна посмішка;
  • хороше освітлення і простий фон (можна зробити фото на вулиці, на тлі звичайної стіни - цегла, до речі, виглядає дуже виграшно);
  • діловий одяг (не обов'язково одягати костюм - сорочки, светра або блузки цілком достатньо, але уникайте майок, топів, а також сонцезахисних окулярів).

Приклад №2 - ваш профіль не до кінця заповнений або недоступний для перегляду. Частково заповнена анкета або профіль, в якому для перегляду доступні тільки ім'я і заголовок, частіш за все, не зацікавлять роботодавців. Тому, перш ніж опублікувати свій профіль, витратьте час на завершення всіх основних його розділів. Чим повнішим буде профіль, тим вищим буде ваш рейтинг у вибірці. Linkedin дозволяє вам дізнатися ступінь заповнювання за допомогою показника «Ефективність профілю». Потім перевірте параметри конфіденційності і переконайтеся, що ваш профіль видно спільноті. Відкритий профіль дозволяє рекрутерам визначити, чи відповідаєте ви ключовим  параметрам без попереднього запиту контакту.

Приклад №3 - «і швець, і жнець, і на дуді гравець». Коли ви в активному пошуку роботи, виникає спокуса використати весь свій арсенал знань і навичок, перерахувати всі досягнення, починаючи із школи, щоб вразити роботодавця. Але, намагаючись виглядати «майстром на всі руки», ви можете зашкодити своєму діловому іміджу. Краще сфокусуватися на тій посаді, в якій ви себе бачите, і будувати свій профіль навколо неї. Повторюйте відповідні ключові слова в усіх розділах свого профілю для поліпшення пошукової оптимізації всередині Linkedin. Наприклад, якщо ви шукаєте роботу, то відмітьте це у всіх полях профілю.

Приклад №4 - у вас обмежена кількість контактів. Перш за все, чим авторитетніша ваша мережа зв'язків, тим вище ваш рейтинг. Крім того, велика кількість контактів першого ступеня означає ще більшу кількість контактів другого ступеня. Ось вони і можуть стати цінним ресурсом при створенні цільового списку компаній, в яких ви б хотіли працювати. Якщо жоден з ваших «прямих контактів» не працює в цих компаніях, шанси, що працює хтось із контактів другого ступеня досить великі. І ви можете стати володарем заповітної рекомендації, попросивши знайомого представити вас потрібній людині з її мережі.

Тому розбудовуйте свою мережу зв'язків. Згадайте всіх, кого ви знаєте: друзів, родичів, нинішніх і колишніх колег. Приєднайтесь до відповідних груп Linkedin на основі вашої галузі, географічного положення, освіти, інтересів. І, нарешті, частіше відвідуйте різні заходи, обмінюйтеся візитками при спілкуванні з людьми, а потім зв'язуйтеся з ними на Linkedin. Ви побачите, як число контактів збільшиться за короткий проміжок часу.

Приклад № 5 - у вас зовсім немає рекомендацій. Зрозуміло, що думка третьої сторони дійсно має значення.

І хоча HR-и, як правило, не перевіряють рекомендації до моменту прийняття остаточного рішення по кандидату, відгуки у вашому Linkedin-профілі можуть дати вам перевагу. Якби ви були рекрутером і переглядали профілі двох кандидатів: один - зовсім без рекомендацій, інший - з добре написаними відгуками, кого б ви, швидше за все, запросили на співбесіду?

Ще один плюс Linkedin в тому, що ресурс дозволяє легко запросити чиюсь рекомендацію. Ви можете написати особисте повідомлення разом з вашим запитом, а також запропонувати редагування перед публікацією рекомендації в своєму профілі.

Як бачите, добре оформлений, чіткий, націлений профіль на Linkedin може істотно прискорити шлях від початку пошуку до пропозиції роботи.