Контент-редактор інтернет-ресурсу фактично є журналістом і редактором водночас, оскільки він пише статті, прес-релізи, новини, заголовки та цілісні тексти, які можна змінювати або поновлювати на сайті, відповідає за наповнення, ведення веб-сайту.

До посадових обов’язків контент-редактора належить аналіз матеріалів інтернету та інших джерел для написання унікальних текстів (унікальними вважають ті тексти, які ще не були надруковані), оптимізованих для прочитання у пошукових системах, редагування та оптимізація готових текстів, рерайтінг, ведення стрічки новин. Отже, контент-редактор об’єднує функції літературного редактора, журналіста, копірайтера (людина, яка створює унікальні рекламні тексти на замовлення) та рерайтера (людина, здатна створювати тексти для статей на основі вже написаних). Це підтверджують і вимоги роботодавців, які часто подають назву вакансії як «контент-редактор, копірайтер» або ж зазначають, що «досвід роботи копірайтером, рерайтером, літературним редактором схвалюється».

Залежно від обсягів матеріалу на сайті, за якість окремих частин контенту сайту можуть відповідати кілька редакторів, зокрема редактор мультимедійного контенту, редактор сформованого читачем контенту, редактор стрічки новин. Редактор мультимедійного контенту (мультимедіаредактор, веб-редактор мультимедійного контенту) готує випуски новин із відео та аудіо, робить фоторепортажі, розміщує на сайті веб-версії телевізійних передач, окремі сюжети програм, закадрове відео, фотогалереї та інші мультимедійні матеріали. Редактор сформованого читачем контенту опрацьовує інформацію, яка надходить на інтернет-ресурс видання від користувачів сайту (коментарі, аудіо- та відеофайли, матеріали громадянської журналістики, написані зацікавленими читачами). У деяких редакціях ця посада має назву модератора читацького контенту.

Редактор стрічки новин відповідає за наповнення всіх рубрик стрічки новин (пошук інформації, рерайт та публікація на сайті новинних матеріалів). До його функціональних обов’язків належить моніторинг ЗМІ та пошук основних подій дня, написання заголовків,      добирання ілюстрацій до новин та їх опрацювання, підготовка фотогалерей для сайта, взяття коментарів та написання ексклюзивних новин для стрічки, робота з експертами та ньюзмейкерами. В окремих інтернет-редакціях для просування сайту створюють посаду редактора спільнот. Його обов’язок – формувати спільноти, починати та допомагати вести дискусії, відповідати на запитання, пояснювати, допомагати користувачам інтернет-ресурсу в окремих проектах, заохочувати читачів до створення контенту для електронного чи друкованого видання.

У цій статті ми лише спробували окреслити компетенції редакторів новітніх редакторських професій, які виникають як у конвергентній редакції, так і в самостійній інтернет-редакції мультимедійних ЗМІ. Проте цей перелік може як розширюватись у значних за штатом редакціях, так і звужуватись у невеликих редакціях, де відбуваються процеси       внутрішньої конвергенції, об’єднання посадових обов’язків кількох редакторів. Наприклад, контент-редактор може одночасно виконувати й адміністративні функції редактора сайту, й опікуватися просуванням сайту як редактор спільнот. Проте незалежно від кола посадових обов’язків компетенції редактора мультимедійних ЗМІ значно відрізняються від компетенцій редактора друкованих ЗМІ, адже редактор інтернет-редакції, крім бездоганної грамотності та вміння працювати зі значними обсягами інформації, аналізувати та структурувати текстовий контент, повинен добре знати особливості написання та редагування текстів для різних видів інтернет-медій, підготовки різних жанрів мультимедіа, вміти опрацьовувати аудіо- та відео- контент, форматувати контент із використанням HTML, керувати контентом за допомогою XML, використовувати SEO-оптимізацію для просування сайтів.

 Чітке визначення компетенцій редакторів мультимедійних ЗМІ потрібне не лише видавцям-практикам для оптимізації виробничого процесу в мультимедійній редакції, а й викладачам профільних навчальних закладів для формування нових освітніх стандартів, адже всі перелічені новітні редакторські професії мають попит на ринку праці.

За матеріалами статті кандидата наук із соц. комунік. М.І. Женченко