Рівень успіху вже давно перестав залежати тільки від того, наскільки добре ви виконуєте свої безпосередні обов'язки. Щоб бути компетентним фахівцем, треба розвивати Soft Skills, так звані «м'які навички».
Найчастіше, коли говорять про навички, мають на увазі професійні знання і вміння. Але не менш важливі й Soft Skills — універсальні непрофесійні якості, які допомагають нам взаємодіяти між собою в команді незалежно від сфери діяльності.
Такі навички потрібні для кожної роботи, основні з яких включаються в опис вакансій, тож вони вам вже давно знайомі.
Для чого вони потрібні? Soft Skills допомагають швидше адаптуватися до змін на ринку праці та переорієнтуватися в разі втрати актуальності вашої сфери зайнятості.
Які ж навички розвивати?
Комунікація.
Спілкування з людьми можна вважати однією з найголовніших навичок. Нехай вам здається, що ваша спеціальність практично не пов’язана з комунікацією, але не забувайте, що це не тільки розмови, але й написання електронних листів та повідомлень, а з цим ми стикаємося практично щодня.
Ще один важливий пункт — вміння доносити свою думку колегам або клієнтам зрозуміло і ввічливо.
Сюди ж можна віднести вміння публічно виступати. Нехай це не будуть презентації перед всією компанією, але невеликі спічі на зборах — це теж публічний міні-виступ.
Уміння пристосовуватися.
Світ змінюється швидше, ніж ми встигаємо випити чашку кави. Тому дуже важливо вміти бути гнучким і адаптуватися до різних життєвих обставин.
Головне — бачити в змінах не проблеми, а можливості для зростання і розвитку.
Тут варто розвивати своє терпіння, навчитися аналізувати ситуацію, змінювати свою думку під впливом незаперечних аргументів.
Бажання навчатися.
З такою ж швидкістю, як змінюється світ, з’являються і нові знання. Якщо перестати постійно вчитися, ви не будете конкурентні на ринку праці. Необхідно постійно шукати нову інформацію, бути відкритим до зворотного зв’язку і змін.
Це вміння також допоможе вам знаходити інформацію, якої бракує під час пошуку розв’язання проблеми.
Постійно навчаючись, ви розширюєте кругозір, отже, зможете подивитися на проблему з іншого боку, щоб визначити, що робити в першу чергу для її вирішення.
Навички тайм-менеджменту.
Уміння планувати буде для вас істотним плюсом, тому що ми живемо в епоху мультизадачності. Важливо розвивати навички фокусування на головному і боротися з прокрастинацією. Співробітник, який справляється з завданнями вчасно, при цьому не витрачає на це занадто багато енергії, завжди буде цінуватися в компанії.
Це далеко не весь список Soft Skills. До переліку входять ще:
 емоційний інтелект;
 критичне мислення; креативність;
 стресостійкість;
 командна робота і багато іншого.
Щоб зрозуміти, що саме вам треба розвивати, випишіть свої сильні та слабкі сторони на аркуш, проаналізуйте, зіставте з вимогами в вакансії та удосконалюйте необхідне.