Сьогодні наявність аккаунту/профілю/групи в соціальних мережах - невід'ємна частина будь-якого бізнесу. Для того щоб він був успішним, його потрібно просувати і рекламувати.

Як показує практика, найкращі результати приносить співпраця з професіоналами своєї справи. Якщо компанія бажає успішно представляти і розвивати свій бізнес в соціальних мережах - слід звернутися до SMM-спеціаліста.

На даний момент SMM-просування є одним з найбільш популярних і ефективних способів «розкручування» бізнесу в мережі Інтернет. Абревіатура SMM розшифровується як Social Media Marketing, що в перекладі з англійської - маркетинг в соціальних мережах.

SMM-спеціаліст займається розкруткою і просуванням компаній, брендів, веб-сайтів, товарів і послуг в соціальних мережах - Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Telegram та інших.

Ведення акаунтів, створення цікавих постів, настройка реклами, комунікація з підписниками - ось основні обов'язки SMM-спеціаліста.

SMM-спеціалісти працюють в рекламних і digital-агентствах, а також it-компаніях, які пропонують послуги інтернет-маркетингу.

Свої професійні обов'язки SMM-спеціаліст може виконувати як в офісі, так і віддалено, у фрілансі.

Працюючи над проектом в офісі, SMM-спеціаліст, як правило, делегує частину обов'язків. Наприклад, написання текстів для постінгу виконує контент-менеджер, а створення рекламного банера - графічний дизайнер. Якщо SMM-спеціаліст йде у фріланс, то всю роботу він виконує самостійно.

Працюючи «на себе», SMM-спеціалісти шукають клієнтів на спеціальних фріланс-платформах. Тут можна оформити робочий профіль, додавши інформацію про свої послуги і розцінки, а також завантаживши приклади свого портфоліо.

Клієнтами SMM-спеціалістів є великі компанії і маленькі фірми, успішні інфлюенсери і блогери-початківці, власники веб-сайтів та інтернет-магазинів, а також всі, хто хоче розвивати і просувати свої товари та послуги через соціальні медіа.

Обов'язки SMM-спеціаліста:

  • вивчення об'єкта просування (компанії, бізнесу, товару, послуги);
  • аналіз ринку та конкурентів;
  • розробка та впровадження маркетингових стратегій просування;
  • створення та розвиток профілів, груп і співтовариств в соціальних мережах: написання та оформлення постів і stories;
  • забезпечення активності та залучення підписників: проведення конкурсів, опитувань, анкетування і т.п., робота з коментарями;
  • налаштування реклами;
  • збільшення кількості підписників і зростання трафіку;
  • аналіз ефективності SMM-просування і складання звіту.

Плюси і мінуси професії SMM-спеціаліста

До плюсів професії можна віднести:

  • Високий рівень доходу. Досвідчені SMM-спеціалісти можуть заробляти від 1000 $ в місяць і більше.
  • Затребуваність. На сьогодні професія SMM-спеціаліста є однією з найпопулярніших і перспективних серед інших інтернет-професій.
  • Можливість працювати віддалено. SMM-фахівець може працювати з будь-якої точки світу, де є доступ до мережі Інтернет.
  • Вільний графік роботи. За умови, що SMM-спеціаліст працює «на себе», він може сам складати і планувати свій робочий розклад, робити вихідні і йти у відпустку, коли забажає.

До мінусів можна віднести високу конкуренцію на ринку праці. Своєю популярністю і затребуваністю професія SMM-спеціаліста привертає велику кількість бажаючих працювати в цьому напрямку.

Професійні вимоги до SMM-спеціаліста:

  • розуміння алгоритмів роботи і специфіки просування в соцмережах;
  • знання основ маркетингу, веб-аналітики, мов програмування;
  • навички роботи з графічними редакторами;
  • грамотна усна і письмова мова, вміння писати якісні тексти;
  • навички роботи з фотостоками і біржами посилань;
  • уміння налаштовувати і вести рекламу;
  • знання англійської мови вище середнього рівня (бажано);
  • уміння працювати в режимі багатозадачності.

Особисті якості SMM-спеціаліста:

  • аналітичний склад розуму;
  • креативність і творче мислення;
  • наполегливість і цілеспрямованість;
  • ініціативність та націленість на результат;
  • комунікабельність і дипломатичність;
  • відповідальність та пунктуальність;
  • стресостійкість.

Як стати SMM-спеціалістом

Для того щоб стати SMM-спеціалістом на професійному рівні, необхідно мати освіту в сфері pr або маркетингу, а також пройти профільні курси SMM, які представлені в достатній кількості на українському ринку освітніх послуг. Навчання SMM в Україні можна пройти як стаціонарно, так і віддалено (online).

Успішна робота SMM-спеціалістом передбачає постійну роботу над апгрейдом своїх навичок і умінь, підвищенням рівня знань та поінформованості про новинки та тренди SMM-просування, а також поповненням свого професійного портфоліо цікавими і масштабними проектами.