Сьогодні наявність аккаунту/профілю/групи в соціальних мережах - невід'ємна частина будь-якого бізнесу. Для того щоб він був успішним, його потрібно просувати і рекламувати.
Як показує практика, найкращі результати приносить співпраця з професіоналами своєї справи. Якщо компанія бажає успішно представляти і розвивати свій бізнес в соціальних мережах - слід звернутися до SMM-спеціаліста.
На даний момент SMM-просування є одним з найбільш популярних і ефективних способів «розкручування» бізнесу в мережі Інтернет. Абревіатура SMM розшифровується як Social Media Marketing, що в перекладі з англійської - маркетинг в соціальних мережах.
SMM-спеціаліст займається розкруткою і просуванням компаній, брендів, веб-сайтів, товарів і послуг в соціальних мережах - Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Telegram та інших.
Ведення акаунтів, створення цікавих постів, настройка реклами, комунікація з підписниками - ось основні обов'язки SMM-спеціаліста.
SMM-спеціалісти працюють в рекламних і digital-агентствах, а також it-компаніях, які пропонують послуги інтернет-маркетингу.
Свої професійні обов'язки SMM-спеціаліст може виконувати як в офісі, так і віддалено, у фрілансі.
Працюючи над проектом в офісі, SMM-спеціаліст, як правило, делегує частину обов'язків. Наприклад, написання текстів для постінгу виконує контент-менеджер, а створення рекламного банера - графічний дизайнер. Якщо SMM-спеціаліст йде у фріланс, то всю роботу він виконує самостійно.
Працюючи «на себе», SMM-спеціалісти шукають клієнтів на спеціальних фріланс-платформах. Тут можна оформити робочий профіль, додавши інформацію про свої послуги і розцінки, а також завантаживши приклади свого портфоліо.
Клієнтами SMM-спеціалістів є великі компанії і маленькі фірми, успішні інфлюенсери і блогери-початківці, власники веб-сайтів та інтернет-магазинів, а також всі, хто хоче розвивати і просувати свої товари та послуги через соціальні медіа.
Обов'язки SMM-спеціаліста:
- вивчення об'єкта просування (компанії, бізнесу, товару, послуги);
- аналіз ринку та конкурентів;
- розробка та впровадження маркетингових стратегій просування;
- створення та розвиток профілів, груп і співтовариств в соціальних мережах: написання та оформлення постів і stories;
- забезпечення активності та залучення підписників: проведення конкурсів, опитувань, анкетування і т.п., робота з коментарями;
- налаштування реклами;
- збільшення кількості підписників і зростання трафіку;
- аналіз ефективності SMM-просування і складання звіту.
Плюси і мінуси професії SMM-спеціаліста
До плюсів професії можна віднести:
- Високий рівень доходу. Досвідчені SMM-спеціалісти можуть заробляти від 1000 $ в місяць і більше.
- Затребуваність. На сьогодні професія SMM-спеціаліста є однією з найпопулярніших і перспективних серед інших інтернет-професій.
- Можливість працювати віддалено. SMM-фахівець може працювати з будь-якої точки світу, де є доступ до мережі Інтернет.
- Вільний графік роботи. За умови, що SMM-спеціаліст працює «на себе», він може сам складати і планувати свій робочий розклад, робити вихідні і йти у відпустку, коли забажає.
До мінусів можна віднести високу конкуренцію на ринку праці. Своєю популярністю і затребуваністю професія SMM-спеціаліста привертає велику кількість бажаючих працювати в цьому напрямку.
Професійні вимоги до SMM-спеціаліста:
- розуміння алгоритмів роботи і специфіки просування в соцмережах;
- знання основ маркетингу, веб-аналітики, мов програмування;
- навички роботи з графічними редакторами;
- грамотна усна і письмова мова, вміння писати якісні тексти;
- навички роботи з фотостоками і біржами посилань;
- уміння налаштовувати і вести рекламу;
- знання англійської мови вище середнього рівня (бажано);
- уміння працювати в режимі багатозадачності.
Особисті якості SMM-спеціаліста:
- аналітичний склад розуму;
- креативність і творче мислення;
- наполегливість і цілеспрямованість;
- ініціативність та націленість на результат;
- комунікабельність і дипломатичність;
- відповідальність та пунктуальність;
- стресостійкість.
Як стати SMM-спеціалістом
Для того щоб стати SMM-спеціалістом на професійному рівні, необхідно мати освіту в сфері pr або маркетингу, а також пройти профільні курси SMM, які представлені в достатній кількості на українському ринку освітніх послуг. Навчання SMM в Україні можна пройти як стаціонарно, так і віддалено (online).
Успішна робота SMM-спеціалістом передбачає постійну роботу над апгрейдом своїх навичок і умінь, підвищенням рівня знань та поінформованості про новинки та тренди SMM-просування, а також поповненням свого професійного портфоліо цікавими і масштабними проектами.