Сучасні роботодавці розраховують на те, що кандидат матиме десятки різноманітних вмінь та навичок. Здатність креативно мислити і управляти часом, навички комунікації, нетворкінгу, керування проектами, командоутворення, володіння інструментами розробки сайтів, комп’ютерної графіки та відеомонтажу. Без згадки про це, сьогодні не обходиться майже жодне оголошення про роботу. Чим вища посада, тим більші вимоги.

У зв’язку з цим у країнах ЄС сформувалося поняття «м’яких» навичок (soft skills). Вони протиставляються жорстким – спеціальним вузькопрофесійним навичкам (hard skills), бо не мають однозначної прив’язки до конкретної професії. Часто «м’які» навички називають також універсальними або функціональними компетенціями, а факт володіння ними – функціональною грамотністю (functional literacy).

Пропонуємо деякі навички, які повинні мати претенденти  для успішного працевлаштування.
 1.  Уміння вирішувати складні проблеми.

 2. Контекстне мислення – уміння обробляти головні дані, виокремлюючи їх з масиву загальної інформації.

 3. Уміння налагоджувати міжособистісні контакти – навички ефективної комунікації, ефективного слухання, ведення переговорів, емоційний інтелект та ін.
 4.  Уміння прогнозувати, гнучкість, швидка адаптація до змін.

Саме такий набір навичок слугує фундаментом для побудови успішної кар’єри.

Дізнатися про свої "м'які" навички можна пройшовши тестування на Платформі профорієнтації та розвитку кар’єри, що знаходиться на офіційному Інтернет-порталі Державної служби зайнятості.

 Відділ організації профорієнтації ОЦЗ