Використання сторіс (від англ. stories - «історії») для ведення та просування своїх акаунтів стало одним з найпопулярніших трендів соціальних мереж за останні кілька років.
Сторіс представляють собою короткі відео або фото, які з'являються в стрічці на добу, а потім потрапляють в архів. Їх використовують як в особистих блогах, висвітлюючи моменти з життя, так і в комерційних цілях, продаючи товари і послуги через соцмережі.
Зараз передплатники стали віддавати більшу перевагу інформації саме у вигляді сторіс, ніж у вигляді довгих постів. Сторіс - це чудовий інструмент для розкрутки і просування різного роду акаунтів. За допомогою якісних сторіс можна утримувати увагу передплатників і залучати нових, а також успішно вести бізнес.
Займаються створенням сторіс фахівці, яких прийнято називати сторісмейкери. Як правило, клієнтами сторісмейкерів є блогери, SMM-ники, фотографи, маркетологи і представники різного бізнесу.
Обов’язки стрісмейкера:
- створення контент-плану;
- генерація ідей;
- написання та оформлення сторіс: підбір кольору, шрифту, фону, стікерів, гіфок, ефектів, фільтрів і т.д.;
- зйомка і монтаж відеороликів;
- зйомка і обробка фотографій;
- монтаж сторіс (нарізка, музика, ефекти);
- створення інтерактивів для передплатників (ігри, рубрики, опитування);
- створення масок (Instagram Face Filters);
- аналіз конкурентів і ринку;
- аналіз статистики поведінки аудиторії;
- оформлення вже відзнятих історій;
- створення шаблонів;
- підбір кращого часу для постингу;
- консультації клієнтів по самостійному створенню сторіс.
Професійні навички сторісмейкера:
- Adobe Photoshop;
- SMM;
- відеозйомка та відеомонтаж;
- фотозйомка, в тому числі і портретна;
- обробка відео і фотозображень;
- грамотність;
- копірайтинг;
- основи маркетингу;
- психологія продажів.
Якості, якими повинен володіти фахівець:
- креативність і творче мислення;
- відчуття смаку і стилю;
- відповідальність і працьовитість;
- якісний тайм-менеджмент.
Створення сторіс - це копітка робота, що вимагає від фахівця певних знань, навичок і умінь, яким можна навчитися як самостійно, так і на профільних курсах.
Як правило, курси сторісмейкерів включають в себе теоретичну і практичну частини, а також домашні завдання. На курсах вчать всьому необхідному, включаючи правильне оформлення. Плюсом проходження подібних курсів, крім здобуття необхідних навичок і вміння, є напрацьоване портфоліо, яке є необхідним при пошуку клієнтів.
Роботу сторісмейкером слід почати зі створення робочого аккаунта в Instagram. Його необхідно оформити красиво і так, щоб вас захотіли найняти.
Крім того, слід зареєструватися на відповідних фріланс-платформах, щоб там просувати свій аккаунт і також шукати клієнтів.
На даний момент професія сторісмейкер тільки починає набирати обертів на вітчизняному ринку праці. Конкуренція в цій ніші невисока, що є великою перевагою для початківців-сторісмейкерів. Головне - розробити ефективний план досягнення мети і чітко його дотримуватися.