Використання сторіс (від англ. stories - «історії») для ведення та просування своїх акаунтів стало одним з найпопулярніших трендів соціальних мереж за останні кілька років.

Сторіс представляють собою короткі відео або фото, які з'являються в стрічці на добу, а потім потрапляють в архів. Їх використовують як в особистих блогах, висвітлюючи моменти з життя, так і в комерційних цілях, продаючи товари і послуги через соцмережі.

Зараз передплатники стали віддавати більшу перевагу інформації саме у вигляді сторіс, ніж у вигляді довгих постів. Сторіс - це чудовий інструмент для розкрутки і просування різного роду акаунтів. За допомогою якісних сторіс можна утримувати увагу передплатників і залучати нових, а також успішно вести бізнес.

Займаються створенням сторіс фахівці, яких прийнято називати сторісмейкери. Як правило, клієнтами сторісмейкерів є блогери, SMM-ники, фотографи, маркетологи і представники різного бізнесу.

Обовязки стрісмейкера:

  • створення контент-плану;
  • генерація ідей;
  • написання та оформлення сторіс: підбір кольору, шрифту, фону, стікерів, гіфок, ефектів, фільтрів і т.д.;
  • зйомка і монтаж відеороликів;
  • зйомка і обробка фотографій;
  • монтаж сторіс (нарізка, музика, ефекти);
  • створення інтерактивів для передплатників (ігри, рубрики, опитування);
  • створення масок (Instagram Face Filters);
  • аналіз конкурентів і ринку;
  • аналіз статистики поведінки аудиторії;
  • оформлення вже відзнятих історій;
  • створення шаблонів;
  • підбір кращого часу для постингу;
  • консультації клієнтів по самостійному створенню сторіс.

 Професійні навички сторісмейкера:

  • Adobe Photoshop;
  • SMM;
  • відеозйомка та відеомонтаж;
  • фотозйомка, в тому числі і портретна;
  • обробка відео і фотозображень;
  • грамотність;
  • копірайтинг;
  • основи маркетингу;
  • психологія продажів.

Якості, якими повинен володіти фахівець:

  • креативність і творче мислення;
  • відчуття смаку і стилю;
  • відповідальність і працьовитість;
  • якісний тайм-менеджмент.

Створення сторіс - це копітка робота, що вимагає від фахівця певних знань, навичок і умінь, яким можна навчитися як самостійно, так і на профільних курсах.

Як правило, курси сторісмейкерів включають в себе теоретичну і практичну частини, а також домашні завдання. На курсах вчать всьому необхідному, включаючи правильне оформлення. Плюсом проходження подібних курсів, крім здобуття необхідних навичок і вміння, є напрацьоване портфоліо, яке є необхідним при пошуку клієнтів.

Роботу сторісмейкером слід почати зі створення робочого аккаунта в Instagram. Його необхідно оформити красиво і так, щоб вас захотіли найняти.

Крім того, слід зареєструватися на відповідних фріланс-платформах, щоб там просувати свій аккаунт і також шукати клієнтів.

На даний момент професія сторісмейкер тільки починає набирати обертів на вітчизняному ринку праці. Конкуренція в цій ніші невисока, що є великою перевагою для початківців-сторісмейкерів. Головне - розробити ефективний план досягнення мети і чітко його дотримуватися.