Для того, щоб отримати бажане місце роботи, іноді досвіду і освіти буває недостатньо. І тоді незайвим буде згадати, що успіх у цій справі лише на 15% залежить від професійних навичок, і на 85% - від уміння спілкуватися з людьми. І якщо ви відвідали вже не один десяток організацій, а результат – негативний, то варто задуматися: а чи правильно ви будуєте свою розмову з імовірним керівником.

Вважається, що перше враження (до речі, найсильніше), яке складається між людьми, які щойно познайомилися, формується протягом перших секунд спілкування. Досвідченому роботодавцю буває достатньо і трьох секунд. Але помилковою буде думка, що достатньо лише зовнішнього вигляду.  Є і інші фактори, які слід максимально використати на свою користь.

Посміхайтеся. Почніть своє спілкування з роботодавцем з приємної посмішки. Адже обирають не лише спеціаліста, але і колегу. Ось і покажіть себе з кращої сторони.

Звертайтеся по імені. Це – другий секрет, який допоможе вам завоювати прихильність. Звертання по імені допомагає установити контакт, знімає незручність. Мимоволі створюється ілюзія, що ви вже є членом колективу, залишається лише зарахувати в штат.

Зробіть комплімент. Відмітьте успіхи компанії на ринку або просто скажіть, як затишно в кабінеті (орієнтуйтеся по ситуації). Доброзичливе ставлення до себе ви заслужили, адже ви уважні, вмієте цінувати заслуги інших.

Володійте інформацією. Перед співбесідою дізнатися побільше про організацію, яку плануєте відвідати. Цікавтеся всім: напрямок діяльності, успіхи та ділові перемоги, перспективи розвитку. Доречні посилання в розмові на цю інформацію продемонструють вашу зацікавленість та небайдужість, що значно підсилить позитивне враження про вас.

Рекламуйте себе. Співбесіда – це своєрідна самопрезентація. І це – ваш шанс переконати роботодавця в тому, що саме ви – той працівник, який йому потрібен. Приємною у всіх ставлення людиною ви вже себе показали, ґрунт  підготували, тепер зупиніться на тому, яку реальну користь можете принести підприємству. Згадайте свої досягнення на попередньому місці роботи. Розповідаючи про свої попередні успіхи, Ви начебто говорите: те ж саме я можу робити і тут.

Поводьтеся впевнено. На запитання відповідайте впевнено і доречно. Не відволікайтеся на несуттєві подробиці, цінуйте час співрозмовника. Не хвилюйтесь! Вас оцінюють, ви оцінюєте (адже ви теж зважуєте всі моменти і вирішуєте, чи хотіли б працювати в цьому місці і мати такого керівника) – повна рівноправність.

Тож гарної співбесіди, і... з новим місцем роботи!