Щоб не зробити помилку при виборі професії, не витратити дорогоцінні роки на навчання не за тим напрямком, у випускних класах школяреві необхідно визначити свою професійну спрямованість. Педагоги, а особливо класні керівники, можуть стати в цій справі гарними помічниками.

В 8-9-их класах основна мета профорієнтаційної роботи полягає в знайомстві з професіями, системою навчальних закладів, пізнанні своїх індивідуально-психологічних особливостей. Класні чи виховні години можуть проводитися за такими темами: "Світ професій", "Система навчальних закладів", "Які труднощі я відчуваю при виборі професії", "Джерела інформації про професії", "Типові помилки при виборі професії", "Здоров’я і вибір професії", "Рівень освіти і вибір професії", "Вибір професії в умовах ринку праці".

Основним завданням профорієнтаційної роботи у 10-11-их класах є допомога учням у прийнятті зваженого остаточного рішення щодо вибору професії з урахуванням своїх можливостей і потреб ринку праці. Можливі теми занять: "Знайомство з професійними навчальними закладами міста", "Підприємництво – що це?", "Пізнай самого себе", "Робітничі професії – це престижно!", "Які властивості особистості необхідно врахувати, щоб стати гарним фахівцем", "Школа… а далі? (диспут)", "Як уникнути безробіття" тощо. 

Окрім роботи з учнями, має значення і профорієнтаційна робота з батьками, що передбачає ознайомлення з медичними протипоказаннями при виборі професії (можна запросити лікаря на батьківські збори), шляхами подальшого можливого навчання учнів (залучення представників навчальних закладів), обговорення можливостей майбутнього працевлаштування випускників. А головне - донесення інформації до батьків про те, що учень є не лише об’єктом профорієнтаційної діяльності, але одночасно і суб’єктом. Тому, якою б не була допомога дорослих, професійний вибір він має робити самостійно і особисто нести за нього відповідальність.