Надмір стресу та постійна напруженість неабияк впливають на спілкування з оточенням, зокрема з колегами. Що робити, якщо ви раптом стали тим самим «токсичним» співробітником, який боїться змін, у всьому шукає найгірше, не сприймає критику? Розповідаємо.

Хто такий «токсичний» співробітник? Це не обов'язково той, хто плете інтриги, розпускає плітки, ображає новеньких тощо. «Токсичність» може проявлятися й в інших моментах. Наприклад, у песимізмі, страхові змін, несприйнятливості до критики тощо.

1.Якщо ви боїтеся змін.

Ви спокійно працювали, все у вас було під контролем, налагоджено, продумано, і тут раз — вам оголошують про нову стратегію компанії, інше керівництво, розширення відділу чи щось подібне. Перше, що відчувають песимістично налаштовані співробітники, — страх, хвилювання, небажання змін.

Під впливом своїх почуттів вони починають заряджати людей своїм негативом, дедалі більше говорять про те, що зміни лише шкодять, підмовляють інших чинити опір. Підсумок такого «опору» може виявитися плачевним. Мінімум — вам доведеться мати серйозну розмову з начальством, максимум — вам загрожує звільнення.

Що робити? Щоб уникнути неприємностей, змінюйте тактику. По-перше, не транслюйте свої страхи  на тих, хто вас оточує.По-друге, знайдіть у собі сили перемогти хвилювання. Як це зробити? Шукайте позитивні моменти в тому, що відбувається. Наприклад, у нового керівництва можна буде чогось навчитися, заручитися підтримкою та реалізувати старі задуми, донести свої ідеї. Розширення колективу також може зіграти на руку. Раптом у вас бачать лідера нової команди або разом ви зможете здійснити те, на що до цього не вистачало сил чи часу? Тож не піддавайтеся паніці раніше, ніж це потрібно.

2.Якщо ви не вірите в успіх.

Є й такі співробітники, які псують усе задоволення від передчуття нових завдань. Скажімо, вашому відділу доручили щось важливе, світле, вічне, а ви ну ніяк не вірите в успіх справи і намагаєтесь усім довести, що вона приречена на провал. Працювати в команді, де хтось категорично не впевнений у доцільності завдання, — не найприємніша річ на світі. Так і хочеться захиститися, дистанціюватися від «токсиків». Тож рано чи пізно хтось обов'язково вкаже на вашу поведінку. І добре, якщо це не начальник, керівник точно знає, як чинити з токсичним співробітником, навіть якщо він цінний професіонал.

Що робити? Практично те саме, що й у попередньому випадку: забуваємо про негатив. Навіть якщо ви зовсім не вірите в результат, знайдіть якісь позитивні сторони. Мінімум — у вас у резюме з'явиться нова графа. Максимум — новий проєкт приведе вас до підвищення чи стане добрим аргументом підняти зарплатню.

3.Якщо ви не вмієте слухати критику.

Справді, хто любить, щоб його критикували? Ніхто! А ви — професіонал з великої літери, досвідчений фахівець — і поготів, чи не так? Але, на жаль, критики не уникнути практично в будь-якій роботі. Отже, доведеться навчитися правильно до неї ставитися. Інакше зрештою ніхто не захоче з вами працювати.

Що робити? Реагуйте на чужі зауваження адекватно.

1.Абстрагуйтеся. Уявіть, що критикують не вас, а когось іншого. Не приймайте слова на свій рахунок, зосередьтеся на змісті.

2.Слухайте уважно. Не переводьте співрозмовника в режим «білого шуму», не відключайте розмову.

3.Почуйте, чого від вас хочуть. Не зосереджуйтесь на негативі, намагайтеся не пропустити конкретні зауваження.

І головне — не чиніть опір, не лютуйте, не сперечайтеся. Якщо заперечуєте — заперечуйте фактами й цифрами, а не думками та емоціями.