Коли отримуєш першу в своєму житті роботу, головне правильно зорієнтуватись, використовуючи свій шанс «обрости» новими знайомствами і набратись корисного досвіду. Для цього потрібно дотримуватись такту, проявляти старанність, товариськість, можливо навіть хитрощі.Розглянемо основні пункти.

• Познайомтеся з колективом.

Ваш начальник повинен представити вас перед усіма, щоб ви почали вашу взаємодію з іншими співробітниками. Так всі колеги будуть знати про вашу появу. Не бійтеся проявити ініціативу і почати знайомитися першим – це покаже, що ви комунікабельна особистість.

• Не запізнюйтесь.

Якщо на вашому новому робочому місці вільний графік – це все одно не означає, що ви можете приходити в офіс до обіду. Перший час намагайтеся приїжджати як можна раніше, щоб отримати більше часу на спілкування з колективом. Також це дозволить вам швидше освоїтися і дізнатися, як побудований робочий день в офісі.

• Пам'ятайте про свій зовнішній вигляд.

Навіть якщо вам не потрібно дотримуватися дрес-коду – не дозволяйте собі приходити в м'ятій футболці або брудному взутті. Ваш зовнішній вигляд має значення, особливо в новому колективі.

• Позитивний настрій.

Частіше посміхайтеся і будьте в доброму гуморі. Навряд чи хтось захоче спілкуватися з постійно похмурим і незадоволеним колегою. У всіх бувають неприємності, але деякі особисті проблеми варто залишати за дверима офісу. Якщо ви помітите, що у когось з ваших співробітників поганий настрій – постарайтеся допомогти йому або розвеселити його (якщо це доречно).

• Дотримуйтесь дистанції і пам'ятайте про свої обов'язки.

Дізнайтеся, які рішення ви можете приймати самостійно, а з приводу якихось справ вам варто радитися з начальством і колегами. Можливо, вам не варто брати на себе занадто багато обов'язків (особливо в перший час). Для початку освойтесь і чітко визначте сферу своєї діяльності. Таким чином ви зможете уникнути непередбачених ситуацій і впоратися з труднощами.

• Покажіть, чим ви займаєтеся.

Не всім співробітникам може бути зрозуміло, що саме ви робите на роботі. Це стосується нових спеціальностей, з якими багато хто може не бути знайомим. Поясніть своїм колегам, який внесок ви зможете зробити в компанію і за яким робочим питанням варто звертатися саме до вас.

• Задавайте питання.

Найгірше, що ви можете робити – це мовчати. Не бійтеся задавати питання і більше спілкуватися. Краще відразу з'ясувати всі цікаві моменти, щоб уникнути конфліктних ситуацій. Таким чином ви дізнаєтеся про всі тонкощі і швидко увіллєтеся в колектив.

• Знайдіть колег в соціальних мережах.

Це відмінна можливість налагодити неформальне спілкування. Так ви зможете краще пізнати своїх колег та знайти спільні інтереси. Але не будьте занадто нав'язливими, особливо, якщо ви недостатньо гарні знайомі. Не варто відправляти багато повідомлень і надсилати суміжні відео, пам'ятайте про дистанції.