1. Перше й основне правило було сформульовано багато сторіч назад: «Сама головна людина на світі – той, хто перед вами».   Ставтеся до співрозмовника з повагою, цінуйте по достоїнству його бажання повідомити Вам яку-небудь інформацію. 
2. Людина може бути невихованою і неуважною, агресивною і байдужою, але чим менше вас це буде дратувати, тим талановитіший ви як співрозмовник. Прийміть його таким, який він є. 

3. Відчуйте те, що хвилює співрозмовника. Спробуйте розглянути проблему з його погляду. Нехай ваш співрозмовник відчує, що ідея належить йому. 

4. Дивіться співрозмовнику в очі. Не треба це робити постійно протягом розмови, достатньо час-від-часу  встановлювати зоровий контакт. 

5. Намагайтеся не перебивати співрозмовника. Потрібно бути старанним слухачем, вислуховувати співрозмовника до кінця. Терпляче вислуховування допомагає вирішити багато питань.

6. Не робіть висновків заздалегідь.

7. Не домінуйте під час бесіди. Будуйте спілкування на рівних. Домінувати можна по-різному: словами, тоном. Той, хто домінує, мало чує, тобто мало розуміє з того, що йому говорять, а співрозмовник губиться і переходить у стан психологічного захисту. У розмові не переходьте на особисті теми. 

8. Не давайте волю емоціям. Навіть вже у мінімально напруженій ситуації будьте гранично уважні до своїх оціночних суджень, особливо негативних. Краще обійтися без них, а якщо не вдається, висловлюйтеся в м'яко- суб'єктивному ключі. 

9. Не поспішайте заперечувати. Дайте співрозмовникові виговоритися. По-перше, зупиняючи людину, що не встигла виговоритися, ми породжуємо в неї почуття незадоволеності. Надалі це почуття в співрозмовника може стати бар'єром для згоди з вашими доводами. Якщо слухати уважно, можливо, і заперечувати не прийдеться. 

10. Суперечка, полеміка – діяльність руйнівна. Обговорення – діяльність, що творить. 

11. Потрібно прагнути до згоди, але не треба боятися розбіжностей. Розбіжності між людьми – цілком природні і не можуть бути приводом для розчарувань і невдоволень, сварок і конфліктів. 

12. Намагайтеся не давати негативних оцінок думці співрозмовника. 

13. Додавайте своїм ідеям наочність. 

14. Якщо у вашій розмові висловлюється кілька осіб, намагайтесь говорити після всіх: 
аргументи, прослухані останніми, мають найбільший шанс вплинути на співрозмовника.