Якщо ви тільки що влаштувалися на нове місце роботи, ви зобов'язані налагодити хороший контакт з колективом і начальством. Це допоможе вам досягти взаємної поваги, а позитивна робоча атмосфера додасть сил і бажання при виконанні обов'язків.

Чому варто подбати про довіру на роботі?

Завдяки тому, що колеги будуть до вас розташовані, робота стане набагато приємнішою. Це безперечно позитивно вплине і на вас, і на атмосферу в фірмі. Чим краще ви себе відчуваєте на роботі, тим охочіше і активніше виконуєте робочі обов'язки. Тому для вашого ж блага, а також для кращої співпраці, варто спробувати завоювати довіру колег та начальства. Може здатися, що цей процес займе багато часу, але якщо ви будете дотримуватися певних правил, ви, безумовно, зможете прискорити його.

Як завоювати довіру на робочому місці?

Так як же заручитися підтримкою колег? Що робити, щоб вони не бачили в вас ворога? Як не зіпсувати все на самому початку?Ось кілька цінних порад:

- не будьте егоїстом

Якщо вам доручено працювати в команді, не забувайте, що крім вас є ще й інші співробітники. Коли говорите про результати діяльності, не приписуйте їх тільки собі, використовуйте слова «наш» або «ми». Не підносьте себе. Важко довіряти тому, хто, говорячи про спільну роботу, називає себе її найсильнішою ланкою, завдяки якому все працює. Пам'ятайте про своїх колег. Навіть якщо ви думаєте, що зробили щось краще, тримайте цю думку при собі. Це не означає, що ви повинні мовчати, якщо зробили весь проект самостійно, а інші займалися іншими справами. У такому випадку спочатку поговоріть про це зі своїми колегами і уявіть власну точку зору.

- запам'ятовуйте імена співробітників і те, про що вони говорять

Хоча це здається тривіальним, знання імен колег дійсно може підвищити до вас довіру на робочому місці. Тому звертайтеся до всіх по імені, якщо у вас є проблеми з цим, запишіть в блокнот імена і повторіть кілька разів. Точно так само уважно слухайте і запам'ятовуйте те, про що говорять ваші колеги. Це стосується не тільки робочих моментів, але і особистих справ. Можливо, вони розповідають про свої інтереси, хобі, висловлюють особисті погляди, і ви можете знайти щось спільне. Згадка про це у випадковій розмові буде точно їм приємним. Це безумовно допомагає в завоюванні довіри до вас.

- дотримуйтеся послідовності

Якщо ви пообіцяли комусь допомогти, не вдавайте, що забули про це. Коли виявиться, що не можете зробити обіцяне, заздалегідь повідомте причину і вибачитеся. Не кидайте слів на вітер. Ваші висловлювання повинні відповідати справам, і навпаки. На це обов'язково варто звернути увагу, коли хочете завоювати довіру колег та начальства на робочому місці.

- чесність окупається

Ніхто не любить брехунів. Їм ні в якому разі не можна вірити. Так що будьте чесні зі своїми колегами і пам'ятайте, що у «брехні короткі ноги».

- не брешіть

Не секрет, що на роботі ніхто не любить пліткарів. Тому не захоплюйтеся розмовами такого роду, не поширюйте неперевірену інформацію, не кажіть про інших за їх спиною, чи не підслуховуйте. Легко стати жертвою пліток. Якщо ви внесете свій внесок, то втратите довіру своїх колег.

- думайте, перш ніж говорити

Може трапитися так, що ви дізнаєтеся інформацію, яка може здатися вам цікавою, але є не всім доступною. Наприклад, особисті дані або факти про компанії. Задумайтесь, дійсно потрібно поширювати її? Якщо виявиться, що це конфіденційні дані, ви точно втратите довіру на робочому місці не тільки колег, але і начальства.

- спостерігайте за іншими

Очевидно, що на початку роботи ви не знаєте особливостей організаційної культури компанії - як себе вести, що допустимо, що ні, які традиції колективу. Щоб не помилитися, дивіться на інших або запитуйте. Це допоможе уникнути ситуацій, які можуть бути неправильно витлумачені. Кожна фірма має неписані правила, і завдяки спостереженню за співробітниками з більш тривалим досвідом ви обов’язково помітите їх.

- якщо ви говорите про інших, говорите тільки позитивно

Цей момент також пов'язаний з плітками і наглядом за тим, що говориться. Якщо ви хочете щось сказати про когось, обов'язково говорите тільки хороше. Не соромтеся вказати співробітникові його позитивні сторони, успіхи на роботі, зробіть комплімент красивому костюму або сукні колеги, нову зачіску. Це точно сподобається людині.

- перевірте соціальні мережі

Існує думка, що люди більше довіряють тим, у кого з ними є спільні знайомі. Сьогодні, в епоху соціальних мереж, це дуже легко перевірити. Знайдіть там колег і перевірте, чи є у вас спільні друзі. Запросіть нових співробітників до себе в друзі в Facebook. Слідкуйте тільки, щоб на ваших сторінках в соцмережах була коректна і пристойна інформація.

- уникайте ролі шпигуна

Кожен може помилитися. Це не означає, що ви повинні негайно повідомляти про це вашому керівнику. Такий спосіб поведінки не розташує до вас ні колег, ні начальство. Ніхто не любить донощиків. Це сприймається дуже негативно, і в результаті

їм не вірять. Довіра на робочому місці, а точніше його завоювання, може спочатку вимагати від вас багато зусиль. Але якщо ви будете слідувати нашим радам, вам безсумнівно будуть довіряти колеги і начальство.