Кілька не зовсім очевидних порад, які допоможуть вам стати авторитетом у колі близьких, друзів та колег.
1. Показуйте, що вашу думку можна змінити
Часто ми боїмося визнати, що здатні помилятися, хоча певною мірою це заважає будувати гармонійні взаємини з оточенням. Зухвалість і впертість зводять стіни: нам важче спілкуватися з родичами під час святкової вечері, з протилежною статтю на побаченні, з колегами на роботі.
Але більшість з нас занадто горді, щоб сказати три простих слова: «Я був неправий». Нам здається, якщо це визнати, то люди будуть менше нас поважати. Та це не так. Будьте відкриті до нових ідей і дайте зрозуміти, що вашу думку можна змінити, якщо вона хибна. Люди, які здатні на це, викликають повагу.
2. Інвестуйте вільний час і гроші у своє майбутнє
Більшість людей не цінують свій вільний час. Вони мало займаються спортом та саморозвитком, майже не читають книжок, не проводять час з друзями й колегами, зате годинами просиджують перед телевізором чи у соціальних мережах.
Якщо ви хочете чогось досягти та завоювати шанобливе ставлення, запитайте себе:
- Як я проводжу вільний час?
- Які заняття вичерпують мою енергію і виснажують мене?
- Чому я продовжую марнувати свій вільний час на це?
На ці запитання не завжди легко відповісти. З часом ваші відповіді можуть змінитися. Але зрозумійте це зараз, і у вас буде набагато краще майбутнє.
3. Не вдавайте із себе когось іншого
Якщо ви вдаєте, що все знаєте, хоча насправді це не так, то виглядаєте безглуздіше, ніж коли б визнали, що відповідь вам невідома. Не знати чогось — це нормально. Намагатися бути тим, ким ви не є, — не нормально.
Люди почнуть вірити у те, що ви все знаєте і на все здатні. Але обман легко розкриється, бо до вас приходитимуть колеги або близькі по допомогу чи пораду, які ви не зможете дати. Так ви швидко втратите повагу, авторитет, репутацію — все одним махом.
Будьте собою, відповідайте лише за те, у чому впевнені. Якщо не знаєте відповіді чи не можете знайти рішення, визнайте це і запропонуйте відшукати вихід разом. Така поведінка вкупі з готовністю прийти на допомогу гарантують повагу тих, хто поруч.
4. Покажіть, що лише ви відповідальні за свій вибір та дії
Є такі люди, які постійно на щось скаржаться і перекладають відповідальність за поганий результат на когось іншого. Наприклад: не взяли на роботу — винен некомпетентний рекрутер, звільнили — керівник, платять невелику зарплатню — погана держава. І ці претензії нескінченні.
Справді, набагато легше звинуватити в усьому умовного поганого хлопця, якщо справа закінчується невдачею, аніж подивитися на ситуацію збоку і сказати: «А що я міг би зробити інакше, краще?»
5. Не пліткуйте і не намовляйте на інших
Деякі люди намагаються привернути увагу до своєї персони, поширюючи соковиту інформацію, неперевірені дані або чутки. Інші наговорюють на колег, щоб домогтися підвищення чи просування по службі.
Та проблема полягає у тому, що тільки-но ви починаєте погано відгукуватися про когось, люди одразу ж замислюються, а чи не говорите про них так само. І це завжди має свою ціну — якщо ви постійно пліткуєте і кепкуєте з інших, у вас немає шансів заслужити повагу.
Облиште плітки у минулому і ви помітите, як зміниться ваше життя. Шукайте інші способи піднятися кар’єрними сходами. Якщо вам випадково стало відомо, що між колегами спалахнули романтичні почуття чи хтось хоче звільнитися, не розголошуйте таємницю, яка вам не належить.