Підготовка до співбесіди та сама співбесіда — одні з найважливіших етапів пошуку роботи. Це можливість продемонструвати себе, знання та навички. Це найкращий час показати потенційному роботодавцю свої вміння, а також дізнатися у нього детальні умови можливого співробітництва.

Для того, щоб знизити рівень стресу під час співбесіди можете скористатися наступними порадами:

Порада 1. Відчуйте впевненість. Якщо ви будете впевнені в собі, це відчуватиме і роботодавець. А значить, підсвідомо він думатиме, що може на вас розраховувати.

Що допоможе набути впевненості?

- Складіть список сильних сторін.

- Згадайте ситуації, де ви перемагали.

- Подумайте про те, як багато і часто вас хвалили та заохочували.

- Запишіть відповіді на запитання, це додасть вам сил і впевненості.

Порада 2. Продемонструйте свої здібності та вміння. Для цього вам потрібно чітко розуміти:

- Що ви можете?

- Що ви знаєте?

- Як і на якій позиції ви можете принести максимум користі компанії?

- Які ваші сильні сторони?

- Як ви їх виявляєте?

Порада 3. Будьте справжніми у спілкуванні. На співбесіді важливо бути чесним і відвертим. Якщо ви незручно почуваєтеся і переживаєте, можете сказати про це. Якщо не знаєте відповіді на поставлене запитання, краще чесно в цьому зізнатися, ніж намагатися придумати якесь рішення. Чесна відповідь буде для вас більш корисною, ніж невпевнена спроба. Роботодавець така ж сама людина. І у вас буде шанс заручитися підтримкою за свою відвертість, адже в його досвіді, напевно, теж є чимало труднощів і переживань.

Порада 4. Підготуйтеся відповідати на складні запитання. Вам будуть ставити некомфортні питання: чому пішли з попереднього місця, яких результатів досягли, які складні завдання вирішували, які були невдачі, ким ви бачите себе через N років? Продумайте відповіді заздалегідь, згадайте досягнення у цифрах. Ставлячи такі запитання, інтерв'юер хоче розуміти вашу мотивацію зміни роботи, чи підходить вам ця позиція, чи підходите ви для неї. Якщо з досвіду знаєте, що такі питання та ситуації викликають мандраж, порепетируйте вдома.

Порада 5. Будьте готові до відмови. Як би прикро і неприємно не було — вам можуть відмовити. Але це не робить вас поганим та не компетентним фахівцем. Це лише означає, що на цю посаду і для цієї компанії, на думку роботодавця, хтось підходить більше. До того ж вам можуть відмовити навпаки через те, що інтерв'юер вважає вас більш кваліфікованим фахівцем, ніж вимагає вакансія.

Порада 6. Слідкуйте за тілом. Якщо вас «трясе» і не знаєте, як заспокоїтися, спробуйте буквально потрясти руками та кистями рук. Тіло та емоції пов'язані, це можна використовувати для зменшення хвилювання.

Порада 8. Перед тим, як почати говорити:

- Розслабтеся та видихніть. Починайте розмову на видиху, а не з переповненими легенями.

- Займіть зручну позу та опустіть плечі. Співрозмовник не повинен відчувати вашої напруги.

- Пам'ятайте, з якою метою ви прийшли. Не заглиблюйтеся у свої відчуття, так ви тільки посилите паніку.

Порада 9. Перед співбесідою перегляньте, чим займається компанія, які відгуки про неї. Ви точно підвищите свою впевненість, якщо будете володіти знаннями.

Пам'ятайте, співбесіда — це як побачення. Не тільки вас обирають, ви теж робите вибір та приймаєте рішення. Не соромтеся ставити запитання та уточнювати те, що вам незрозуміло.