У Черкаському обласному центрі зайнятості працює 8 фахівців, життя яких було пов’язане з роботою у банківських установах. Відповідний досвід роботи сягає від 2 місяців до 20 років. Наразі, працюючи у службі зайнятості, вони щодня мають справу з підрахунками і дбають про те, щоб все було максимально чітко і вчасно.

У професійне свято працівників найдавнішої професії, колишній банкір, а нині заступник директора Черкаського обласного центру зайнятості Сергій Забудський згадує про власний досвід роботи у цій сфері та перші кроки в професії.

Зазвичай, представники цієї професії неохоче розповідають про життєві обставини, що слугували їм поштовхом до побудови кар’єри у цьому напрямку. Так повелося, що люди, які володіють аналітичними здібностями воліють вести точні розрахунки, аніж писати розлогі розповіді для книжок.

Сергій Забудський ніколи не любив апелювати «сухими» підрахунками і завжди розповідав про складні речі простими словами.

Так було і тоді, коли він читав лекції про «грошовий обіг» для студентів в одному із Черкаських технікумів. Саме там, він познайомився зі своєю майбутньою дружиною. Проте, цій зустрічі передувала низка життєвих подій…

Заступник директора обласного центру зайнятості пригадує, як у школі захопився точними науками: «Після здобуття призового місця на обласній олімпіаді з інформатики, я отримав запрошення на навчання від одного із провідних закладів вищої освіти України – Львівського державного університету. До міста Лева вирушили потягом разом із батьком. У стінах університету познайомився зі старшокурсником. Зваживши всі «за» і «проти» та проаналізувавши варіанти працевлаштування, вирішив не пов’язувати своє життя з інформатикою».

Повертаючись зі Львова, він слухав захопливі розповіді батька про досвід роботи банкіром. Ще не доїхавши до кінцевого пункту - міста Черкас, юнак зупинився у столиці і вже зранку подавав документи для вступу до Київського державного економічного університету на спеціальність «фінанси та кредит».

На останньому курсі навчання він проходив практику в ОПЕРв у Черкаській дирекції АК АПБ «Україна». Уже через місяць він поєднував роботу в дирекції та читання лекцій для студентів у Черкаському технікумі банківської справи. Обираючи між викладацькою діяльністю і роботою в банку – він обрав останнє.

Здобувши неоціненний досвід під час практики та проявивши лідерські якості, у 1993 році Сергія Забудського прийняли на постійне місце роботи економістом кредитного відділу.

Далі був трудовий шлях від заступника начальника регіональної дирекції банку, директора регіональної філії банку до начальника управління Національного банку України в області.

З 2016 по 2018 роки Сергій Забудський займав посаду представника Національного банку України в Черкаській області. Серед головних його обов’язків – контроль за діяльністю банківської системи, регулювання валютних операцій, забезпечення суб’єктів господарювання готівковими коштами, проведення перевірок банківських установ та ін.

Та життя інколи вносить свої корективи, яких не можливо передбачити. Після реорганізації Сергій Забудський залишився без роботи.

За допомогою він звернувся до Черкаського міського центру зайнятості. Невдовзі він був працевлаштований начальником відділу по роботі з персоналом до Черкаського обласного центру зайнятості. Сьогодні він працює на посаді заступника директора.

За словами Сергія Забудського знання законодавства, спеціальних комп’ютерних програм, фінансова грамотність та досвід у вирішенні кадрових питань на попередньому місці роботи, допомогли йому адаптуватися у новій галузі діяльності. Неабияке значення мала і підтримка сім’ї. Дружина і доньки - персональні порадники і опора для чоловіка.

«Люди, які хочуть розвиватися професійно, повинні час від часу змінювати місце роботи. Коли ти тривалий час виконуєш конкретні обов’язки, дії доходять до механізму, що заважає тобі рухатися далі», - радить Сергій Забудський.

На питання, якими ж якостями повинен володіти професійний банківський працівник, відповідає: «У першу чергу, банкір має бути ерудованою, комунікабельною і чесною людиною. Він повинен викликати довіру у клієнтів, адже йому довіряють власні матеріальні активи. Також сучасний банкір повинен здобути хорошу профільну освіту, вміти розбиратися не тільки в банківських продуктах, але і в житті. У кожного клієнта своя мета звернення до банку – хтось хоче вирішити фінансові проблеми, хтось – заощадити, а комусь просто потрібно допомогти здійснити розрахунки. Тут не завадять знання з психології особистості».

На думку Сергія Забудського, робота банкіра зазнала значних змін буквально за останнє десятиріччя. Новітні технології вже вплинули на багато сфер людського життя, зокрема, і на фінансовий сектор. Якщо раніше професія банківського працівника цілком була пов’язана з галузями фінансів, бухгалтерії та обліку, то сучасний банкір - це більше менеджер, психолог та ІТ-технолог.

«Нині, ринок праці потребує каліфікованих і відповідальних фінансових працівників. Однак, освіти, а іноді і досвіду замало, якщо ти не комунікабельний і тобі важко залучити клієнта. Важливо мати власну позицію, розширювати свій кругозір, вміти змушувати себе йти до мети і постійно самовдосконалюватися», - підсумовує Сергій Забудський.

Відділ інформаційної роботи ОЦЗ