На ринку праці мабуть не залишилося жодної вакансії, де б не вимагалося знання іноземних мов хоч на початковому рівні. То ж як правильно написати в резюме про свій рівень володіння мовами та так, щоб це справило враження на потенційного роботодавця?
Для початку оберіть іноземну мову якою ви володієте, після цього обов'язково вкажіть рівень володіння: базовий, нижче середнього, середній, вище середнього, просунутий або вільне володіння.
Для англійської мови можна скористатися міжнародною системою рівнів: Beginner, Elementary - базовий, Pre-Intermediate - нижче середнього, Intermediate - середній, Upper-Intermediate - вище середнього, Advanced - просунутий, Proficiency - вільне володіння. Для цього вам самостійно потрібно ввести англійською мовою в графі «Рівень володіння мовою» один з цих варіантів.
Не пишіть фразу "перекладаю зі словником". Іноземну мову з таким рівнем володіння краще не згадувати.
Найскладніше - визначити свій реальний рівень володіння мовою. У цьому Вам допоможе приведена нижче таблиця згідно з Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти, які були розроблені Асоціацією Мовних Експертів ALTE (The Association of Language Testers in Europe).
Рівень володіння мовою |
Рівень володіння англійською мовою |
Опис |
Базовий |
Beginner, Elementary |
Може розуміти і вживати побутові повсякденні вирази, а також будувати елементарні речення з метою задоволення конкретних потреб. Може відрекомендуватись або представити когось. На цьому рівні сприймає інформацію на слух (за умови, що інформація ця подається дуже повільно), може говорити в стандартних ситуаціях (наприклад, може попросити рахунок в кав'ярні) і читати нескладні тексти (швидше за все – вивіски та заголовки). |
Нижче середнього |
Pre-Intermediate |
Може розуміти ізольовані фрази та широко вживані вирази, необхідні для повсякденного спілкування у сферах особистого побуту, сімейного життя, здійснення покупок, місцевої географії, роботи. Може спілкуватись у простих і звичайних ситуаціях, де потрібен простий і прямий обмін інформацією на знайомі та звичні теми. Може описати простими мовними засобами вигляд свого оточення, найближче середовище і все, що пов’язане зі сферою безпосередніх потреб. |
Середній |
Intermediate |
Може розуміти основний зміст чіткого нормативного мовлення на теми, близькі і часто вживані на роботі, у навчанні, під час дозвілля тощо. Може вирішити більшість проблем під час перебування у країні, мова якої вивчається. Може просто і зв'язано висловитись на знайомі теми або теми особистих інтересів. Може читати нескладні тексти і адаптовану літературу цією мовою, вести особистe та ділове листування. |
Вище середнього |
Upper-Intermediate |
Може розуміти основні ідеї тексту як на конкретну, так і на абстрактну тему, у тому числі й дискусії за фахом. Володіє мовою на достатньому рівні, щоб вільно спілкуватися з носіями мови в різних ситуаціях. Може чітко, детально висловитись на широке коло тем, виражати свою думку з певної проблеми, наводячи різноманітні аргументи за і проти. |
Просунутий |
Advanced |
Може розуміти широкий спектр достатньо складних та об’ємних текстів і розпізнавати імпліцитне значення. Може висловлюватись швидко і спонтанно без ускладнень, пов’язаних з пошуком засобів вираження. Може ефективно і гнучко користуватись мовою у суспільному житті, навчанні та роботі. Може чітко, логічно, детально висловлюватись на складні теми, демонструючи свідоме володіння граматичними структурами, конекторами та зв’язними програмами висловлювання. |
Вільне володіння |
Proficiency |
Може розуміти практично все, що чує або читає. Може вилучити інформацію з різних усних чи письмових джерел, узагальнити її і зробити аргументований виклад у зв’язній формі. Може висловлюватись спонтанно, дуже швидко і точно, диференціюючи найтонші відтінки смислу у доволі складних ситуаціях. |
Практичні знання іноземних мов істотно підвищують шанси претендентів знайти гідну роботу. Як правило, це робота в міжнародних компаніях, або компаніях які займаються зовнішньою економічною діяльністю, де практичні навички володіння іноземною мовою є обов'язковою вимогою.