Після важливої співбесіди приходить важкий період очікування зворотного зв’язку від роботодавця. Чекати цього фідбеку доводиться часом занадто довго. Існують також компанії, які не турбуються про те, щоб повідомити своє рішення, яке прийняли не на користь кандидату.

Часто роботодавці вже на співбесіді точно знають, що не запросять вас на наступний етап, але обмежуються стандартними фразами типу: «Ми вам зателефонуємо». Компанії, які дають зворотний зв’язок за будь-яких обставин, здебільшого, обмежуються стандартною розсилкою, в якій йдеться, що справа не у вас, але позитивну відповідь отримав інший кандидат.

Негативну відповідь важко озвучувати, та психологи стверджують, що такий результат з обґрунтуванням причин важливо чути кандидату. Це допоможе підтримати його самооцінку на належному рівні, зрозуміти, куди потрібно рухатися далі та над якими проблемними аспектами попрацювати. Тому пошукачам потрібно брати ситуацію у свої руки та починати стукати у зачинені двері. Не бійтеся здатися занадто набридливим, адже 60% HR-фахівців вважають, що така ініціатива підкреслює цілеспрямованість та зацікавленість кандидата. Отже, навіть якщо вас обійшов сильніший претендент, вашу кандидатуру запам’ятають і повернуться до неї, коли буде вакансія.

Домовляйтеся про зворотний зв’язок

Найкращий час заговорити про зворотний зв’язок – кінець співбесіди. Ввічливо запитайте рекрутера: «Підкажіть, будь ласка, чи буде зворотний зв’язок та коли його можна чекати?». Додайте, наскільки для вас важливо розуміти та знати, над чим працювати, щоб бути більш затребуваним на ринку праці і легше знайти роботу у майбутньому. Також можете поцікавитися, чи буде доречним після закінчення домовлених строків самому зателефонувати та дізнатися про рішення роботодавця.

Дзвонити чи писати?

У цифрову епоху всі звикли переносити спілкування у формат листування, але під час телефонної розмови HR-фахівець може вам сказати більше, ніж напише. Втім, більшість спеціалістів не радять дзвонити рекрутеру, якщо це не було обумовлено попередньо. Тому краще нагадати про себе листом. У ньому обов’язково відрекомендуйтеся, нагадайте дату проведення співбесіди та посаду, на яку ви претендуєте. Далі поцікавтеся, чи не прийнято ще рішення стосовно вашої кандидатури. Також можете додати, що не хочете квапити компанію, а всього лиш нагадуєте про себе, тому що вас дуже зацікавила ця робота, і домовитися про телефонну розмову.

Соцмережі

Нагадати про себе ви також можете за допомогою соцмереж, просто додавшись у друзі до рекрутера. Якщо мова йде про професійні соцмережі, такі як LinkedIn, то HR-фахівець сам може вам запропонувати потоваришувати там.

Коли говоримо про особисті сторінки у Facebook чи Instagram, то тут є певні обмеження та правила. По-перше, якщо ви стукаєтеся у друзі до роботодавця, пам’ятайте, що ваша сторінка – це ваша візитна картка, а інформація на ній може зіграти не на вашу користь. По-друге, потрібно врахувати те, що рекрутер чи потенційний керівник додають у друзі лише своїх знайомих, тому вашу заявку можуть проігнорувати. Разом з тим на сторінці рекрутера чи керівника часто можна зустріти цікаві вакансії. Спеціалісти з нетворкінгу радять все ж привести свою сторінку у соцмережі до ладу та стукатися у друзі до всіх, хто може бути вам корисним.

Якщо сказано «ні»

Негативну відповідь потрібно прийняти без зайвих запитань та з’ясування стосунків. Ні в якому разі не звинувачуйте HR-фахівця у необ’єктивності та не переконуйте його в тому, що ви кращий кандидат на вакантну посаду. Навряд чи це вплине на зміну рішення, а лише залишить про вас не дуже приємні спогади, і тоді вас більше ніколи не запросять у цю компанію. Найкраще буде, якщо ви подякуєте за зворотний зв’язок і запитаєте, над чим вам потрібно попрацювати.

Якщо ви не потрапили у компанію мрії, не варто опускати руки. Відстежуйте вакансії, потоваришуйте з кимось зі співробітників компанії та запитуйте про вакансії у нього або ж періодично нагадуйте рекрутеру про себе листом. Але тут важливо не перетнути межу. Не починайте відгукуватися на всі підряд вакансії та не надсилайте щотижня безглузді листи HR-фахівцю.